Post Image

KIPRÓBÁLTUK, NEM AJÁNLJUK: A DEAURA “KEZELÉS”

Rúzs & Más / 2018-04-02

A Facebook hirdetésük keltette fel a figyelmemet, melyben egy ingyenes anti-aging kezelésre invitálják meg a jelentkezőket, melyet 24 karátos aranyat tartalmazó termékükkel végeznek. Szakmai kíváncsiságtól vezérelve visszaküldtem a jelentkezést és legnagyobb meglepetésemre másnap – vasárnap ebédidőben – fel is hívtak. Próbáltam felkészülni a márkából, a kezelésből az interneten kutakodva – itt szólalt meg először a vészcsengő: semmilyen vélemény nem olvasható róluk, a saját oldalukon kívül egyetlen bejegyzést sem sikerült találnom! 

Az elegáns épületbe megérkezve azt láttam, hogy itt bizony rengeteg vendéget kezelnek egyszerre – rajtam kívül vagy 10 hölgy várakozott illetve töltötte ki a hosszú kérdőívet, mely leginkább a bőrállapotukra vonatkozott. Hamarosan mindenkiért jött egy-egy munkatárs, aki elvitte a várakozókat. Kis csúszással én is sorra kerültem. A “kabin” furcsa volt, mert egy kezelőágyon kívül semmi nem utalt arra, hogy itt kezelések szoktak folyni.
Rendkívül fiatal kísérőm leültetett és kikérdezett az arcápolási szokásaimról majd részletesen mesélni kezdett a márka arcápolási rituáléjáról, termékeiről. Ekkor elárultam neki, hogy kozmetikus vagyok éppen ezért nálam nem kell Ádámtól és Évától kezdeni, haladhatunk nagyobb léptékben és inkább a konkrét kérdéseimet tenném fel neki. Nem hagyta magát kizökkenteni, magyarázott tovább szó szerint a jól begyakorolt módon. Ekkor belekérdeztem, hogy léteznek-e kabinkiszerelések a termékekből. Visszakérdezett, hogy mi az – visszakérdeztem, hogy ezek szerint nem kozmetikus? Nem az volt (mint ahogy valószínűleg a többiek sem)! Csak nem akart elkezdődni a “kezelés”, amitől ekkor már nem sokat vártam (valójában nem is szerettem volna, ha megkezel valaki, aki nem kozmetikus). Sokáig nem aggódtam, mivel hamar kiderült: kezelésről szó sincs. Egyszerű demonstrációja volt a holt-tengeri hatóanyagokkal előállított termékeknek valamint a márka saját arckezelő gépének, ami a kis hölgy szerint ultrahangos, hideg-meleg terápiás és fényterápiás üzemmódba állítva segítette a hatóanyagok beszívódását. 10 terméket alkalmazott az arcomon (tisztítókat, maszkokat, szérumot, krémet) – az egész nem tartott 10 percig. Közben magyarázta mi történik, mivel ezt a “kezelést” majd otthon hetente kellene elvégeznem magamnak. A termékek és a gép együtt valóban látványos hatást ért el, a bőröm érezhetően megfeszült, a kontúrok felhúzódtak – természetesen kozmetikusként pontosan tudom, hogy ez csak átmeneti hatás, de tény, hogy a show látványos volt. Ekkor jött a feketeleves. A két arcfelem bőrének állapotát egy gép segítségével elemezte egy másik kollegina, és természetesen kezeletlen arcfelemen ijesztő értékeket mért és el is mondta, hogy az én koromban ezeknek az értékeknek jóval magasabbaknak kellene lenniük. A felszíni erecskék éppen hogy csak átsejlettek, de diagnosztám közölte: ez rosacea, majd felsorolta a lehető legsúlyosabb végkimeneteleit. Nyilván az én bőröm sem tökéletes, de simán letagadhatnék 10 évet a rendszeres minőségi bőrápolásnak, odafigyelésnek köszönhetően. Itt azonban minden eszközzel megpróbálták lerombolni az önértékelésem. Az enyémet nem sikerült, mivel láttam már elég bőrt és elég műszert (magam is végeztem műszeres bőrdiagnosztikát), de közben elképzeltem, hogy eshet ez egy “civil” idősödő, életközepi válságot megélő 45-60 éves hölgynek – merthogy elsősorban erre a korosztályra céloznak. És azon is gondolkodtam, hogy a diagnózist végző munkatársnak miért olyan dehidratált, durva felszínű és ráncos a bőre.

Miután visszatértünk a “kabinba”, újra beszélgetés következett: kísérőm felvázolta a márka egyéves bőrápolási tervét, ami a terméksor mellett a gépet, és 12 “igazi kozmetikai kezelést (így mondták!)” tartalmazott. Kedvezményes áron közel potom félmillió forintért. Ja igen, ebben a nappali és éjszakai krémből is csupán 1-1 tégely van benne, mivel egy tégely egy évig kitart szerintük (erre direkt még egyszer rakérdeztem)! Azaz 50 ml: 365 =0,1369 ml (!) krém jutna naponta az arcra (és akkor még hol van a nyak)! Ez annyira kicsi mennyiség, hogy szinte képtelenség ilyen keveset kivenni a tégelyből, nemhogy az egész arcon eldolgozni. Külön sem a krémeket, sem a gépet nem árulják, viszont az “akciós ár” csak akkor és ott érvényes. Amikor megjegyeztem, hogy ennyi pénzt gondolkodás nélkül elkölteni csak keveseknek áll módjában, csípőből azt a választ kaptam, hogy pedig elég sokan elköltik. No komment. Ezek után cirka 5 perc alatt a másik arcfelemen is elvégezte a “kezelést” és ennyi volt.
Úgy gondolom, hogy egy rendkívül rafinált módon felépített üzleti modellt ismerhettem meg, amely a 45+-os korosztály minden bizonytalanságát, gyengeségét, tájékozatlanságát belekalkulálja az üzletpolitikájába. Annyira tudatosan felépített, hogy utólag még abban is elbizonytalanodtam, vajon a demonstrációra felhasznált termékek hatóanyagtartalma valóban megegyezik-e az eladásra kerülő termékekével.  Egy szó, mint száz, csak az szánjon rá 2 órát, aki időmilliomos. És lelkileg stabil.

 

 

Kapcsolódó bejegyzések