Post Image

NATALIE PORTMAN ÉS A MISS DIOR – EGY IDŐTLEN SZERELEM

Rúzs & Más / 2023-05-31

A Dior ház esetében egyáltalán nem példanélküli a hosszútávú elköteleződés egy-egy sztár és az általa népszerűsített termék között, hiszen a divatcég kiváló szakmaisággal és stílusérzékkel választ vezető illataihoz megfelelő arcot, nagykövetet.  Kiváló példa erre a gyönyörű Charlize Theron, aki a J’adore arcaként hosszú idő óta tündököl, de említhetjük a kiváló színészt Johnny Depp-et is, aki 2015 óta képviseli a márkát a Sauvage férfiillat arcaként.

Natalie Portman, akinek tehetségét és szépségét már 12 évesen megismerhette a világ, a „Leon a profi” című filmben szintén hosszú ideje, 2010 óta a Miss Dior női illat arcaként a Dior „beauty” vonalát erősíti.

Az első Miss Dior illat, a Miss Dior by Dior egy virágos női illat és 1947-ben került forgalomba. A Jean Carles és Paul Vacher parfümőrök által kreált kompozíciót az első Christian Dior kollekcióval együtt mutatták be.

Kevesen tudják, hogy az ikonikus illat elnevezése a designer nővére előtti tiszteletadás nyomán született. A múzsa Miss Ginette „Catherine” Dior volt, aki megjárva még a ravensbrücki női koncentrációs tábort is, kiállt elvei mellett és francia történelem egyik legnagyobb és legbátrabb hősnőjeként lett ismert.

„Azt gondolom, hogy amikor a világ elsötétül, az a könnyű dolog, hogy sötétnek látjuk a világot, és ami sokkal nagyobb kihívás, az az, hogy keressük a szépséget, és valóban ragaszkodjunk az örömhöz és a fényhez, még a sötétséggel szemben is.” Ezek már Natalie Portman szavai. Nem nehéz párhuzamot vonni Miss Ginette állhatatossága és a gyönyörű hollywoodi sztár gondolatai között. A Miss Dior parfümcsalád minden egyes illata megjelenése óta az az életigenlés és romantika ellenállhatatlanul bájos elegyét hordozza magában.

A Harvard Egyetem egykori diákja tökéletes választás volt a nagymultú divatház részéről, hiszen a törékeny szépségű világsztár egyszerre bájos, intelligens, stílusos és végtelenül nőies.

Oltári menyasszony

A 2012-es kiadás, mely merőben eltér az eredeti összetételtől Francois Demachy alkotása. Elegáns, játékos és lendületes, akár a gyönyörű Natalie Portman, aki az illathoz kapcsolódó reklámfilmben az utolsó pillanatban az oltár előtt gondolja meg magát és szökik el a saját esküvőjéről. Menyasszonyi csokrát eldobva mezítláb, boldogan fut felfedezni az újonnan érkező szabadság mámorító érzését. A könnyed kompozíció indításában az olasz mandarin frissessége, a szívjegyben a rózsa és az egyiptomi jázmin dominálnak, míg a lezárásban a pacsuli és az érzéki pézsma jegyei csendülnek fel.

Az elegáns, virágosabb 2017-es kiadás némileg citrusosabb és nagyobb hangsúlyt kap a rózsa. Az ízléses kampányfilmben Natalie Portman színésznő a „Mi van veled? Mit tennél a szerelemért?” kérdéseket teszi fel a hölgyeknek, bíztatva őket egy belső, önismereti utazásra.

Elérkeztünk 2021-hez, amikor piacra került a megújult változat, melyet az illatot jegyző parfümőr François Demachy így jellemez: „Minden érzékszervünket felébreszti az új Miss Dior Eau de Parfum virágcsokrának érzékisége. A bársonyos és érzéki rózsákat ünnepli, amelyet a friss gyöngyvirág és az üde bazsarózsa emel ki és a púderes írisz borít be.”

dior, miss dior, parfum.hu, natalie portman, ruzs es mas, parfum, edp, illat, ikonikus, ikon

Az új elixírben a rózsa egy kicsit fűszeresebb, és a kompozíció többek között gyümölcsös, sárgabarack és őszibarack aromákkal egészült ki. A megújult illat csomagolása egy új, kézzel készített haute couture masnival gazdagodott és természetesen Natalie Portman színésznőt újraválasztották a parfümcsalád nagykövetének.

Éld meg az érzéseid!

A színes virágforgatag megragadó képei melyhez valódi és művirágokat ezerszám használtak fel az alkotók, valamint az érzelmek sokféleségét fantasztikusan felvonultató színésznő csodálatos esztétikai élményt nyújtanak. A háttérben Janis Joplin klasszikus slágere a „Cry baby” szól, mely a szabadság érzését egy másik érzékünkkel még jobban kézzel foghatóvá teszi. A bevált recept, azaz egy ismerős és szép arc, valamint egy közismert zene együttese tökéletesen működik. A reklámfilm az érzéseik teljes megélésére buzdítja a hölgyeket, sírjanak, szeressenek és törekedjenek rá, hogy önazonosak és boldogok legyenek.

Lenyűgöző képi elemeket csodálhatunk. A gyönyörű virágok sokasága mellet talán a legszebb jelenet, amikor egy csónakban pihenő pár mellet egy légi felvételen az óceán felszíne alatt egy púpos bálna látható.

A kampányfilmben Natalie Portman számtalan kreációt felvonultat, melyek közül talán a legszebb egy hímzett virágos tüllruha, mely Maria Grazia Chiuri alkotása. Érdekesség, hogy a hajtogatott selyemruha kézi megmunkálása több mint ötszáz órát vett igénybe. Az elkészítés során a millefiori virágokat kézzel hímezték és festették, ezt követően utólag nyomtatták a kész ruhára.

Portman szépségdefiníciója a belső szépségre és a test harmóniára épít, mely messze több a felszíni esztétikumnál. Natalie Portman személyes vonzerején túl talán ez a legfőbb üzenet, kapcsolódási pont a Dior cég értékrendjéhez és a Miss Dior illatok üzenetéhez.

Kapcsolódó bejegyzések