Osztály vigyázz, hőspróba indul!
Szigetváron Zrínyi bőrébe bújva, védve meg a várat a töröktől, Simontornyán Lackfi Istvánként győzve le a nápolyiakat, Máré várában az elátkozott leányt megmentve. A kis hősök segíthetnek Mátyás király bolondjának Bikalon, megmenthetik az elátkozott lányt Máré várában, elhozhatják a Szent Koronát Asztrik apáttal István királynak Pécsváradon.
A komoly bátorságot és hősies helytállást igénylő próbák teljesítéséért természetesen jutalom is jár – minden gyerek garantált ajándékkal térhet haza. A dél-dunántúli várakat már a szép tájak miatt is feltétlenül érdemes meglátogatni, de a Hőspróba helyszínek környezetében számos, kedvező árú szállás, étkezési és program lehetőség is található. Az osztálykirándulás megszervezését pedig az alábbi négy térségben, egy, illetve kétnapos, előre kialakított programcsomagok könnyítik meg http://www.kirandulazosztaly.eu
Tolnai kincses út: Dunaföldvár, Dunaföldvári Vármúzeum, Simontornya, Simontornyai Vármúzeum
Vadregényes Mecsek: Pécsvárad, Pécsváradi Vár és István Király Szálló, Bikal, Élménybirtok, Magyaregregy, Máré Vára
Legendás délvidék: Siklós, Siklósi Vár, Harkány, Harkányi Gyógy- és Strandfürdő
Hősök hazája, Zselic: Szigetvár, Szigetvári Vár, Patca, Katica Tanya
Nyerjünk osztálykirándulást virtuális játékkal!
Virtuális kalandjátékkal, androidos mobil alkalmazással, kiterjesztett valósággal l teszik a dél-dunántúli várakat a diákok és felnőttek számára egyaránt ellenállhatatlanná!
Interaktív, internetes játékban a játékosok várakhoz, hőspróbákhoz kötődő kalandokat élnek át. Bepillantást nyernek az adott kor életébe, megismerkednek a várakban élők mindennapjaival, a korabeli divattal, harci eszközökkel, miközben korhű szituációkban különféle feladatokat oldanak meg.
Egy pálya egy történetet mesél el, egy karakter útját mutatja be olyan események vonatkozásában, melyek az adott várhoz köthetőek. A történet szerepjátékszerűen vezeti a játékost, az alapvetően tudásalapú játékba: különböző tárgyakat, eszközöket és tulajdonságokat gyűjthet, melyek a játékban történő eredményes előrehaladását segítik. Így például a lovag a lovagi tornához vezető úton megszerezheti a lovát, a harci fegyvereit, de növelheti az ellenálló képességét, vagy az erejét, annak függvényében, hogy mennyire eredményesen válaszol a kérdésekre. Ezen elemek a lovaggá válást segítik, és felkészítik a játékos karakter végső lovagi küzdelemre, ahol a megszerzett eszközök befolyásolják az összecsapás kimenetelét. A 3D modellek megidézik a várak fénykorát.
A játék során díjazzák az egyéni és az osztály teljesítményt is. A legeredményesebb osztályt Pécsváradi vár látja vendégül szállással, étkezéssel, izgalmas programokkal: www.hosproba.hu