Rúzs és válság
A nemzeti költekezési kedv csalhatatlan barométere a rúzs-vásárlás, válságos időkben ugyanis megugrik a rúzsok iránti kereslet. Ezt az állítást az egyik legnagyobb nemzetközi kozmetikai vállalatcsoport kutatása is alátámasztja, amely feketén-fehéren kimutatja a gazdasági válság és a rúzseladások közti összefüggést: az ötvenes évek közepe óta tapasztalt recessziós időszakokban átlagosan 15%-kal emelkedtek az ajakszínezőkből származó bevételeik. Mivel a statisztikák alapján az ötven világszerte legnépszerűbb kozmetikai termék 30%-át rúzsok és ajakápolók teszik ki, ez csöppet sem elhanyagolható forgalomnövekedést jelent a kozmetikai ipar számára. A kimutatás szerint tehát a rúzsok a hanyatló gazdaság színfoltjait jelentik. Az Egyesült Államokban Lipstick-index néven ismert jelenség több okra is visszavezethető:
Tovább