Post Image

ISMERJÉTEK MEG A DRESS-UP KAMPÁNYT!

Rúzs & Más / 2018-09-26

Bereczki Enikő, generációs- és ifjúsági szakértő, a PánpéterStop Blog bloggere 3 gyermek édesanyja rendkívül hiteles, ha a fiatal generációkkal kapcsolatos témákról van szó. Enikő egy olyan kampányt indított, amely mellet nem mehet el csak úgy senki, aki valamennyi ráhatással, befolyással bír, így bloggerként, újságíróként, édesanyaként én sem tehetem. A Rúzs és Más meggyőződéssel áll a Dress Up! kampány mellé, ahogyan egyre több médium, híresség, influencer, közszereplő buzdítja tudatos öltözködésre a fiatalokat.

Dress Up kampány, rúzs és más

Mi a Dress Up! kampány célja?

A kihívó ruhadarabokkal, a social médiában posztolt alulöltözött fotóikkal szükségtelen veszélyeknek, online szexuális zaklatásnak teszik ki magukat a fiatal lányok és ennek még csak a tudatában sincsenek.
A kampány arra hívja fel a figyelmet, hogy az öltözködés egy kommunikációs eszköz, üzenetet hordoz a külvilág felé – és egyáltalán nem mindegy, hogy mit üzenünk magunkról! A tinédzserek szabadidejük nagy részét a virtuális világban töltik el, ott kommunikálnak. Itt folyamatosan ömlenek rájuk a különféle vizuális hatások, amelyek választásra, azonosulásra ösztönzik őket. Fontos lenne alaposan meggondolni, hogy milyen képet tesznek ki magukról, mert könnyen szexuális zaklatás, cyberbullying (azaz ártó szándékú, zaklató kommentek) célpontjává válhatnak!

“Nem az a cél, hogy egy dress kódot előírjunk, hanem a figyelmet szeretnénk felhívni arra, hogy az Insta sztárok kritikátlan követése önértékelési zavarokat okoz, negatív hatást gyakorol a testképre. A Dress Up! kampány nemcsak a fiatalokra irányul, hanem a szüleikre is. Fontos arra is figyelni, hogy noha külsőleg felnőttnek tűnhetnek a tini lányok lelkükben még nem azok, és ezért nehezebben viselik a bántó vagy trágár megjegyzéseket akár online akár, offline, mint egy felnőtt” – mondja el Bereczki Enikő.

Dress Up! kampány, Bereczki Enikő, Rúzs és Más

A mi felelősségünk, hogy a gyerekeinknek jó példát mutassunk, hogy megtanítsuk őket az alkalomhoz, tevékenységhez illő öltözet viselésére és felhívjuk a figyelmüket az alulöltözöttség esetleges negatív következményeire. Számos szakértő és közszereplő szólt már hozzá a témához videóban vagy vendégjegyzetben – például Schiffer Miklós, Kósa Erika, Bombera Krisztina, Trunk Tomi – a PánpáterStop blogon. Beszéljünk a témáról a tinikkel minél többet, hogy ne sérüljön az amúgy is törékeny lelkiviláguk! További részletek a kampányról, érdekes interjúk és videók ITT.

Dress Up kampány, rúzs és más

Bereczki Enikő, a kampány ötletgazdája a Rúzs és Más blognak elmondta, hogy az egyik legnagyobb problémának ezen a területen a tudatosság hiányát tartja. Ez nemcsak fiataloknál, hanem a felnőtteknél is gond: “Nem igazán gondolkodunk arról, hogy az öltözködésünkkel üzenünk másoknak, hatásokat keltünk másokban és azokkal a képekkel is, amiket posztolunk magunkról. Sokszor a belső állapotunkról is üzenünk.” Úgy látja, hogy Z generációnál a közösségi médiának, és különösen az Instagramnak óriási a szerepe a fiatalok önértékelésében: “Nem a tévésztárok, énekesek, celebek érdeklik őket, hanem a youtuberek, insta-celebek, vloggerek. A kampányban például Nagy Janka gyermekpszichológus beszélt erről. Érdemes fokozottan odafigyelni szülőként is erre a területre, mivel a tinédzserkorban még nem kifejlett a személyiség és identitás, egyáltalán nem mindegy, mit és kit követnek a közösségi médián. Óriási mértékben ömlik a fiatalokra a közönségesség és a tömegkulturális gagyi. Nagyon nagy veszélye van a fiatalok körében a szextingnek is, vagyis a szexuális tartalmú, például meztelen vagy erotikus képek küldése. Már emiatt is fontos lenne, hogy tudatosabban kezeljék önmagukat és a testüket is, hogy milyen képeket tesznek ki vagy küldenek magukról. Egy-egy ilyen kép sajnos a jövőjüket, későbbi karrierjüket is negatívan befolyásolhatja. Jellemző az is, hogy a mai tinédzserek a közösségi médiában a kedvenc platformjukon, az Instán képekből kiindulva kommunikálnak. A mai fiatalok számára meghatározó a vizualitás és a média is nagyon erősen hat a vizuális csatornára, és ezen keresztül az emberi test megmutatása még inkább előtérbe kerül, rengeteg tökéletes vagy tökéletesre manipulált fotót láthatnak a fiatalok az általuk követett profilokon. Legtöbbször csak a legboldogabb pillanatokról a legelőnyösebb helyzetben készült fotókról látunk posztokat, gyakran azokat is megszerkesztve, filterezve, ami ritkán van teljes összhangban a valósággal és ez is félrevezető lehet.”

Íme, a kampány legnézettebb videója Bombera Krisztinával:

 

 

Kapcsolódó bejegyzések