Post Image

A GUCCI “NAGYON AMERIKAI” SZERELMESPÁRJA – LOVE EDITION

Rúzs & Más / 2023-07-07

A népszerű, olasz Gucci divatház, mely első üzletét 1923-ban Firenzében nyitotta meg és melynek alapítása Guccio Gucci nevéhez fűződik, eredetileg nyeregkészítéssel foglalkozott. A botrányoktól sem mentes, luxus divatcég hatalmas figyelmet kapott a 2021-ben bemutatott Gucci ház című, Riedley Scott által rendezett mozi által, mely még nagyobb népszerűséget adott az egyébként is ismert márkanévnek.

A divatcég évtizedeken átívelő története igen fordulatos, és az idők során számtalan stílusváltást élt meg. Népszerűségét jól mutatja, hogy a korábban visszafogottabb márka hírességek sorát hódította meg. A korának egyik vezető divatikonjának számító Jackie Kennedy Onassis is a divatház visszatérő vásárlója volt, de II. Erzsébet királynő szintén, még hercegnő korában több ízben választott a Gucci divatház kreációiból.

1994-től 2004-ig Tom Ford kreatív igazgató irányítása alatt a vállalat stílusában markáns és merész váltás történt és a szexualitás felé mozdult el a korábban nagyrész konzervatív vonalakkal dolgozó Gucci divatház. Később az arculat alakulásában szintén meghatározó szerepet töltött be Tom Ford utódja Alessandro Michele, aki egy más, „geek chic”-nek nevezett, szeszélyesebb esztétikát vezetett be, melynek nyomán a vállalat bevétele látványosan megnőtt.

A Gucci divatház számos sikeres illattal is büszkélkedhet, de kétségkívül a megújított ízlésvilág egy tipikus iskolapéldája a merész reklámkampány, mely a Gucci Guilty Gucci Guilty Love Edition széria férfi és női illatához készült.

A Gucci Guilty Love Edition Pour Homme és az illat női változata is 2020-ban jelent meg, és mindkét illatot a parfümőrzseni Alberto Morillas jegyzi. A nyitányban a kumquat, a zamatos gyömbér, a friss narancs és a fűszeres rózsaszín bors jelenik meg. A szívjegyben a tiszta levendula, a rozmaring és a muskátli izgalmas fúziója köszön be, az izgalmas lezárást pedig a vetiver, a pacsuli és a benzoin adja.

gucci, guilty, love edition, edp, parfum, perfume, illat, jared leto, lana del ray, edp, parfum.hu, ruzs es mas, illatpar

Ahogy a Gucci női parfümöknél már megszokhattuk, a Gucci Guilty női változat igazán finomra és nőiesre sikerült, szép egységet alkotva férfipárjával. A könnyed, harmonikus illat kezdésében a gyümölcsös málna és a grapefruit, a nárcisz valamint a vizes jegyek dominálnak. A lezárásban a pézsma, a pacsuli és az ámbra jól működő hármasa ad szép lezárást.

Az illatokat népszerűsítő kampányfilm nagyon különleges és sikeres lett, melyben kétségkívül nagy szerepe van a nagy odafigyeléssel kiválasztott főszereplőknek is. A két tehetséges és igen attraktív külsővel megáldott, szabadelvű és sokoldalú művész Jared Leto és Lana Del Rey személye magában hordozza a Gucci Guilty üzenetét. A modern köntösbe bújtatott pin up girl–ök et megidéző Lana Del Rey ragyogó, időtlen és klasszikus szépsége lenyűgöző, ahogyan a Gucci divatház kampányaiban már korábban is megjelenő Jared Leto sármja is nagyon hatásos a filmvásznon. A szabadság, a szabad önkifejezésből adódó önazonosság különös hangsúlyt kap, ahogyan a szabadon megélt szerelem szépsége is. A néző biztatva érzi magát arra, hogy az élet apró szépségeit élje meg minél többször és a lehető legmélyebben, mert az élet szép, ám rövid és a pillanat elszáll.

Az inspiráló, a 60-as évek hangulatát, izgalmas, modern felfogásban megidéző kisfilm közel hozza a szerelmet és az élet szeretetét. A „nagyon amerikai” életérzést sugalló mosodában és egyéb hétköznapi helyszíneken is, például egy szupermarketben forgatott videóban a helyszínek és a díszes, feltűnő jelmezszerű ruhák közötti ellentét izgalmas és figyelemfelkeltő. Szokatlan képek sora következik, szupermarketben megjelenő strucc és a polcok között elsétáló tigris látványa merész és némiképp meghökkentő. Hétköznapi, megnyugtató és meghitt képek, mint a levendula virág közeli képe és pillanatok, mint például a kávézós jelenet zökkentenek minket vissza a valóságba, ahol nem más, mint Courtney Love szolgálja fel a kávét a szerelmeseknek.

A két főszereplő művész és Alessandro Michele kreatív igazgató a közös munkát egy örömjátékhoz hasonlította, ahol három szabad lelkű művész egymást inspirálva szárnyalhatott. A végeredmény egy valóban esztétikus, eredeti és a szakma és a nézők által is az egekbe dicsért alkotás, mellyel az alkotók megjutalmazták a Gucci divatházat valamint minket, nézőket.

Kapcsolódó bejegyzések