Post Image

DESIGN KERÉKPÁROK KÉSZÜLNEK NESPRESSO KAPSZULÁKBÓL

Rúzs & Más / 2020-10-13

A Nespresso évek óta törekszik az aluminium kapszulák minél szélesebb körű újrafelhasználására. A márka rajongói biztosan emlékeznek még a Tipton márkával közösen életre hívott igényes napszemüvegekre, amelyekről be is számoltam:

EGYEDI TIPTON KERETEK NESPRESSO KAPSZULÁKBÓL

A Nespresso most újra bizonyítja elkötelezettségét az újrahasznosítás mellett: a Vélosophy nevű svéd életstílus-kerékpár márkával közösen megalkotta a RE:CYCLE nevű elegáns városi kerékpárt, amelyek újrahasznosított alumíniumkapszulák felhasználásával készülnek. Többek között ezzel a stílusos biciklivel mutatja be a márka az újrahasznosított alumíniumban rejlő lehetőségeket, ezzel is ösztönözve a kávérajongókat alumínium kapszuláik visszagyűjtésére és újrahasznosítására.

A körforgáson alapuló gazdaság ikonjának szánt RE:CYCLE kerékpárt a környezettudatos kávérajongókra gondolva alkották meg. Az elegáns kerékpárok hűen példázzák a kávékapszulák helyi és globális szintű újrahasznosításának előnyeit, hiszen a Vélosophy a World Bicycle Relief szervezettel közösen minden egyes eladott példány után egy ajándék kerékpárt adományoz ghánai iskolás lányok számára, ezzel segítve, hogy a gyerekek eljussanak a távol fekvő iskolákba.

nespresso, Vélosophy RE:CYCLE, újrahasznosítás, alumínium, kapszula, alumíniumkapszula, arpeggio, caran d'ache, tipton, környezettudatos, rúzs és más

A Nespresso a RE:CYCLE mellett a Caran d’Ache közreműködésével is készít második életciklusukat élő termékeket: nemrég jelent meg az ikonikus, újrahasznosított kávékapszulákból gyártott 849-es golyóstoll harmadik, limitált kiadása.

nespresso, Vélosophy RE:CYCLE, újrahasznosítás,

Mind a RE:CYCLE kerékpár, mind a Caran d’Ache tollak színe ugyanolyan lila árnyalatú, mint a népszerű Ispirazione Firenze Arpeggio kávé kapszulája.

Miért épp az alumínium? 

A Nespresso a kapszulái alapanyagául azért választotta az alumíniumot, mert hosszútávon is tökéletesen védi a kávét a levegőtől, a nedvességtől és a fénytől, így a kávé a lehető legfrissebb marad a lefőzés pillanatáig. Az alumínium a világ egyik legértékesebb természeti erőforrása, amely végtelenül sokszor beolvasztható és újrahasznosítható. A Nespresso 1991-ben indította el első újrahasznosítási programját Svájcban. Jelenleg 57 országban több mint 100 000 gyűjtőpont működik, és a márka vásárlóinak 91 százaléka fér hozzá valamilyen újrahasznosítási megoldáshoz. Magyarországon jelenleg 8 Nespresso Boutique-ban adhatjuk le, vagy online rendelés esetén a rendelést kiszállító futárral is visszaküldhetjük használt kapszuláinkat.

A Nespresso nemrég jelentette be az első olyan kávékapszulák bevezetését, amelyeket 80 százalékban újrahasznosított alumínium felhasználásával gyártanak. Az új típusú kávékapszulák már Magyarországon is elérhetőek, a márka pedig azt tervezi, hogy 2021 végére az összes, otthoni kávézáshoz tervezett kapszulát újrahasznosított alumíniumból fogja gyártani.

Jimmy Östholm, a Vélosophy alapítója és vezérigazgatója elmondta: „Azzal az egyértelmű céllal hoztuk létre a Vélosophyt, hogy pozitív hatással legyünk a világra. Ez a gondolat hatja át mindennapi tevékenységünket, attól az ígéretünktől kezdve, hogy minden eladott Vélosophy kerékpár után adunk egy másikat ajándékba egy iskolás lánynak, egészen odáig, hogy elegáns városi kerékpárokat gyártunk újrahasznosított alumíniumból. Büszkék vagyunk arra, hogy a Nespresso-val közösen olyan kerékpárt készítettünk, ami a fenntarthatóbb jövő felé visz minket.”

A Vélosophy RE:CYCLE kerékpárról készült videót itt lehet megnézni:

A kapszulák újrahasznosításán túl a Nespresso teljes értéklánca mentén a fenntarthatóság és a felelős beszerzés alapelveit követi. A márka az elmúlt években komoly erőfeszítéseket tett szén-dioxid-kibocsátásának csökkentéséért, és olyan ellensúlyozó intézkedéseket tett, amelyek hozzájárulnak az azonnali pozitív változásokhoz. A klímaváltozás sürgető problémája miatt még magasabbra tette a lécet, és megígérte vásárlóinak, hogy 2022-ben minden csésze kávéja karbonsemleges lesz – az otthoni és a professzionális ügyfeleknek szánt termékek egyaránt. A márka az elmúlt években 4,5 millió fát telepített a kávétermő területeken és azok közvetlen környezetében. Kávéinak 95 százalékát az AAA Sustainable Quality programon keresztül szerzi be, ami felelős és fenntartható kávétermelést biztosít világszerte. A teljes karbonsemlegesség elérése érdekében a márka a teljes értékláncában tovább csökkenti szén-dioxid-kibocsátását és fák millióinak telepítésével segíti a szén-dioxid megkötését.

nespresso, Vélosophy RE:CYCLE, újrahasznosítás,

 

Kapcsolódó bejegyzések