Avon rendelés már online is

Zsolesz / 2013-12-05

közel 90%-os márkaismertséget élvez, és a magyar nők 70%-ának van kapcsolata Avon Tanácsadóval. Az online rendelési felület azokat célozza meg, akik korábban a brosúra alapú rendelés miatt nem vagy csak ritkán jutottak Avon termékekhez, illetve szívesebben vásárolnak az internet segítségével.

Az Avon számára a tanácsadói hálózat, vagyis a vállalat alapvető értékesítési hagyományainak megőrzése elsődleges szempont volt az új értékesítési platform kialakításakor. Rendelést továbbra is kizárólag Tanácsadón keresztül lehet leadni, az online rendelési felület pedig egyszerűbb és gyakoribb vásárlási lehetőséget biztosít. A kiszállítás továbbra is Tanácsadón keresztül működik, így a direkt értékesítési modell alaptulajdonsága, a személyes kapcsolat is az új rendszer része marad. A Tanácsadók az online felületen saját oldalt alakíthatnak ki, amelyet ismerősi körük szokásaihoz igazítva tölthetnek meg tartalommal – vagy kiemelhetik azokat a termékeket, amelyek várhatóan a legnépszerűbbek lesznek az adott kampányban. A rendszerrel a Tanácsadók helyzete is egyszerűsödik, hiszen a rendelés felvétele is könnyebben kezelhetőbbé vált. Másik nagy előny, hogy az internetes rendelési lehetőséggel a Tanácsadók a fiatalabb célcsoportot is könnyedén elérhetik. A brosúra alapú értékesítés megmarad, így azok, akik nem rendelkeznek internet hozzáféréssel, vagy szívesebben vásárolnak a katalógust lapozgatva, továbbra is ilyen módon vásárolhatnak Avon termékeket. Az online platformon a vásárló a teljes termékkínálattal találkozik, ezzel szemben az évente 17 alkalommal, háromhetente megjelenő brosúrában átlagosan 50-60 újdonsággal, és alkalmanként több mint 1000 termékkel.

„Az új rendelési felület bevezetésének szükségessége, és a digitális szféra meghódításának igénye régóta élt bennünk, fontos volt azonban számunkra, hogy egy olyan új modellt dolgozzunk ki, amely tanácsadói hálózatunk aktív bevonásával hoz számunkra növekvő üzleti eredményeket” – mondta el Radeczky Zoltán, régiós ügyvezető igazgató. „Az online rendelési felület és a brosúra alapú értékesítés jól megfér egymás mellett, a visszajelzések alapján pedig a Tanácsadók is meglátták a lehetőséget az interneten keresztül történő kapcsolattartásban” – tette hozzá.

Csehországban, Romániában, Szlovákiában, Lengyelországban és Oroszországban is bevezették már az online rendelési felületet – 2013 őszén, az orosz piacon bevezetett platform pedig eddig több mint 50 000 vásárlót és közel 200 000 tanácsadót regisztrált.

 

 

 

Kapcsolódó bejegyzések