A COSTA KÁVÉ OTTHONAINKBA IS MEGÉRKEZETT!
A Costa Coffee neve sokaknak már ismerősen csenghet, mivel a kávézólánc néhány éve itthon is jelen van. Most azonban az exkluzív kávé márka megérkezett a magyarországi élelmiszerüzletek polcaira, valamint az éttermekbe, vendéglátóhelyekre is, így már akár az otthonunk kényelmében, akár egy jó éttermi ebédet követően is élvezhetjük a gondosan válogatott és pörkölt őrleményből készült frissítő italt.
Tudtad, hogy a kávét eleinte nem itták, hanem ették? A szárított kávészemeket rágcsálták, mert úgy gondolták, hogy különleges erőre kapnak tőle.
A statisztikák szerint ma a világon naponta több mint 2 millió csésze kávét fogyasztunk el. Hazánkban a felnőtt lakosság napi 2,7 csészényi kávét iszik és az “ébrentartó” funkciója mellett egyre többen fogyasztják élvezeti szándékkal is.
Legjobb a 112-ből
1971-ben az olasz Segio és Bruno Costa testvérpár alapította meg a Costa Coffee-t Londonban. 2009-ben nyílt az 1000. üzlet és már 31 országban van jelen a márka, amely arról híres, hogy a világ kávétermelésének legjobb 5%-át használja kávéi előállításához. Ikonikus kávékeverékük, a Mocha Italia Blend megszületését 112 kísérlet előzte meg. A Costa Coffee jellegzetes keverékét nagy szakértelemmel, lassan pörkölik, hogy tökéletesen kiegyensúlyozott, finom diós ízt teremtsenek, karamell aromával.
A The Coca-Cola Company 2019-ben 4,9 milliárd dollárért vásárolta meg a Costa Coffee-t, a vállalat természetesen kávéból is a legjobbat választotta termékei közé. A Costa kávémester csapata minden adag pörkölt kávéba még a csomagolás előtt belekóstol, hogy biztosak legyenek annak tökéletes minőségében. Ez 5000 alkalmat jelent évente – nem csoda, hogy korábban Gennaro Pelliccia, a Costa főkóstolójának nyelvét 10 millió fontra – közel 4 milliárd forintra – biztosította a vállalat.
Egy fenntartható brand
A vállalat számára a minőség mellett elsődleges a fenntarthatóság, így világszerte minden Costa kávé készítéséhez kizárólag Rainforest Alliance minősítéssel rendelkező kávészemeket használnak. Emiatt biztosak lehetünk benne, hogy minden felszolgált csésze után a kávétermelő közösségek támogatásával javítjuk a gazdálkodók megélhetését és közben védjük a környezetet is. A csomagolóanyagok kiválasztása esetén is fontos szempont, hogy csak az Esőerdő Szövetség által minősített anyagokat használjanak fel.
Így isszuk mi
Magyarországon a felnőtt magyar lakosság 85 százaléka kávézik és naponta átlagosan 2,7 csészényit fogyaszt. A kávéivók 91 százaléka nap mint nap iszik otthon kávét, 53 százalékuk pedig napi szinten kávézott a munkahelyén is – legalábbis a járvány előtt. A legkedveltebb kiszerelés az őrölt kávé.
Szeles Dóra, Coca-Cola HBC Magyarország kávéfejlesztési vezetője elmondta, hogy a vállalat értékesítésében az otthoni és az otthonon kívüli kávéfogyasztáson lesz a hangsúly. A Costa kávét Egyesült Királyság kedvenc kávéjának szavazták meg az elmúlt tíz évben, ami fantasztikus teljesítmény, figyelembe véve, hogy milyen erős a piaci verseny. „Célunk, hogy hazánkban is mielőbb a Costára is gondoljanak, amikor a kedvenc kávéjukról kérdezik őket” – mondta Szeles Dóra.
A kávéfejlesztési vezető hozzátette: „kutatásainkból kiderül, hogy magyarok többsége még inkább funkcionálisan kávézik, a fő cél a reggeli felébredés, így a többségnél a kávé élvezete másodlagos, a tej és cukor hozzáadása általános. Egyre többen isznak azonban kávét élvezeti szándékkal és egyre többen keresik a minőségi kávékat, a kávézás élményét. Napjainkban a kávézás hasonló fejlődésen megy át, mint egy évtizede a bor-, majd a pálinkafogyasztás. Bár otthon még kevésbé, a vendéglátóipari helyeken egyre nagyobb igény mutatkozik a kávékülönlegességek és a prémium minőségű őrlemények iránt.”
Bárki együtt kávézhat D.Tóth Krisztával…
…legalábbis virtuálisan, mivel a Coca-Cola HBC Magyarország együttműködést alakított ki a neves médiaszereplővel és médiatulajdonossal.
D. Tóth Kriszta, a Costa kávé hazai márkanagyköveteként idén 5 különböző izgalmas beszélgetést kezdeményez majd a közösségi médiatérben.
„Mindannyiunk életében számtalan olyan kedves ismerős vagy régi barát van, akiktől telefonon vagy online úgy köszönünk el, hogy „igyunk meg valamikor egy kávét!” Aztán… nem történik semmi, hiszen elfoglaltak vagyunk, és mindig közbe jön valami. A Costa Coffee támogatásával induló új élő beszélgetés-sorozatomban ezzel a szokással szeretnék szakítani; minden hónapban leülök egy kávéra egy olyan emberrel, aki érdekel, akivel ezt egy ideje már tervezzük. Míg mi a kávézás közben megbeszéljük a dolgainkat, a közönség a találkozót élőben követheti az Instagram oldalamon, és felteheti a saját kérdéseit is – így reményeim szerint egy igazi, közösségi élményt szerzünk mindenkinek” – mondta el D. Tóth Kriszta.
Costa Alapítvány
Az Egyesült Királyságban és világszerte egyaránt különösen fontos a Costa Coffee számára, hogy támogassák közösségeiket. Ezért hozták létre a Costa Foundation-t, amely regisztrált jótékonysági szervezetként segíti a gyermekek jobb életesélyeit a kávétermesztéssel foglalkozó közösségekben. Segítik őket abban, hogy biztonságos és minőségi oktatásban részesülhessenek. Eddig a Costa Foundation több mint 80 iskolai projekt támogatásán keresztül több mint 75 000 gyermek életét tette jobbá. Az Egyesült Királyságban működik egy közösségi programjuk is, amelyen keresztül a kollégáik önkéntesként, szabadidejükben helyi jó ügyekért tevékenykedhetnek, illetve lehetőség van arra is, hogy a közösségek tagjait meghívják a kávézóikba.