44 NAP, 950 KM, -25 FOK – SIKER A FA TÁMOGATÁSÁVAL
A földrész, ami mindenkié és senkié. Az emberiség közös kincse, a világ legnagyobb jégsivataga, egyetlen ország sem birtokolhatja saját területeként.
Ennek a mitikus földrésznek a meghódítására vállalkozott Rakonczay Gábor, extrém sportoló állandó vakító fehérségben és napfényben, -25 fokban, hegymenetben, egy 94 kilós szánt húzva maga után. 44 nap és 4 órán át tartó folyamatos menetelés és összesen 950 km megtétele után hétfőn, 2019. január 7-én célba ért! A testsúlya tíz százalékát elégette, és az arcán fagyási sérüléseket szenvedett, de boldogabb, mint valaha.
A rettenthetetlen sportember ezzel örökre bevéste magát a sporttörténelembe; első magyarként érte el a Déli-sarkpontot a szárazföldről indulva.
Tudta előre, hogy élete egyik legnehezebb 40-50 napja vár rá, és hogy mi volt a legnehezebb a Déli-sark Expedícióban? „Fizikailag próbára tett az a kétszáz kilométeres szakasz, amelyen mély hóban meneteltünk… Másrészt ilyen hosszú ideig nem voltam még ennyire ingerszegény környezetben. Szinte elkoptak a gondolataim… Számítottam valami ilyesmire, de nem ilyen szinten. Amikor megláttam a Déli-sark bázist kettős érzés kavargott bennem: mintha a bensőm egy része mindig is tudta volna, hogy sikerül, és csak csendben mosolyogna. Ugyanakkor tisztában vagyok vele, hogy ez egyszerűen elképesztő, s emiatt hatalmas örömöt és hálát érzek támogatóim és a Fa és Schwarzkopf Men márkák, mint egyik fő szponzorjaim felé, hogy itt lehetek és ezt átélhettem! Hogy a történtek fényében nekivágnék-e újra? Nem is kérdés, hogy igen!” – mondta Rakonczay Gábor.
A szépségipar nemcsak a külsőségekről szól!
„Amikor Gábor megkeresett minket és bemutatta új expedíciós tervét, rögtön éreztem, hogy mellé kell állnunk. A Fa márka fő üzenete a frissesség, felfrissülés, utazás szorosan kapcsolódik a sporthoz. Ennélfogva az extrém sportok támogatása és az ezekre épülő márkakommunikáció marketing stratégiánk szerves részét képezik. A sport és egészség edukáció mellett, cégünk is elhívatottan küzd Földünk megóvásáért és környezetünk fenntarthatóságáért. Ez tökéletesen illeszkedik az expedíció CSR küldetéséhez, mely nagy hangsúlyt fektetett arra, hogy felhívja a figyelmet, hogy a Föld megóvásában globálisan kell gondolkodni.” – nyilatkozta Németh Ottó, a Henkel Magyarország Beauty Care üzletágának igazgatója és a Magyar Marketing Szövetség sportmarketing tagozatának alelnöke, az expedíció fővédnöke.
„Az Expedíció látványos megjelenései kiemelkedő kommunikációs lehetőségeket jelentettek számunkra. A mai felgyorsult világban az Y és Z generációk elérése, akik a Fa és Schwarzkopf márka elsődleges célcsoportját is képezik szinte már csak digitális csatornákon influencereken keresztül valósítható meg. Ezért egy ilyen „sztori” célzottabban és eredményesebben szólíthatja meg fogyasztóinkat, mint bármely tömeg média kampány. Az első valódi digitális expedíciót a közönség a social media felületeken és az RTL Klub Fókusz című műsorában gyakorlatilag élőben, percre kész információkkal követhette végig.” – nyilatkozta István Katalin, a FA márkamenedzsere.
„Gábor elképesztő tettet vitt véghez azzal, hogy első magyarként a szárazföld partjáról indulva elérte a Déli-sarkot, ezért hatalmas gratuláció jár. Reméljük a jövőben is hasonlóan sikeres sporttörténelmi események mellé tudunk állni.” – zárta szavait Németh Ottó.