Post Image

7 TIPP, AMIVEL ENERGIKUSABBÁ VÁLHATSZ A KARANTÉN UTÁN (IS)

Rúzs & Más / 2020-05-19

Az otthonlét, a családtagjainkkal való összezártság egészen új helyzetet teremtett. Sokan – például a kisgyerekesek vagy a kisiskolásokkal tanuló szülők vagy azok, akiknek a munkája mozgalmas, helyváltoztatással jár – kimerítőnek érezhették a bezártságot és mostanra  fáradtnak, energiátlannak érzik magukat. Az alábbi tippekkel helyrebillenthetjük a szervezetünk egyensúlyát, feltölthetjük a lemerült elemeket:

Feküdjünk le időben

A kialvatlanság az energiátlanság és kimerültség egyik legáltalánosabb oka. Bár jólesik a maratoni sorozatnézés vagy a hajnalig tartó olvasás, netán számítógépes játék, ne vigyük túlzásba! Egy felnőtt átlagos alvásigénye 8 óra lenne, de csak kevesen alszanak napi szinten ennyit. Aki reggel nehezen kel, az biztos lehet benne, hogy alvásdeficitje alakult ki. Aludjunk többet: csupán 30 perccel korábbi lefekvés óriási energialöketet ad a nap folyamán!

Rend a lelke

Rakjunk rendet! Sok energiát elszív a hiábavaló keresgélés, például az íróasztalon keletkezett nagy kupac papír közt. Ruhák, melyeket sosem fogunk fölvenni, újságok, melyeket sosem fogunk kinyitni és olyan fölös tárgyak, melyeket sajnálunk kidobni, elveszik az életteret. Szabadulunk meg a kacatoktól, hogy több levegőhöz és energiához jussunk.

Éltető víz

energiátlan, fáradt, tipp, kimerült, feltöltődés, karantén, rúzs és más, álmos

Igyunk több vizet. A dehidratáció fáradttá és ingerlékennyé teszi az embert. Akár otthon vagyunk, akár nem, szervezetünknek naponta 8 pohárnyi folyadékra van szüksége – lehetőleg víz formájában.

Mozduljunk meg

energiátlan, fáradt, tipp, kimerült, feltöltődés, karantén, rúzs és más, álmos

Egyhelyben ülni egész nap rendkívül kimerítő. Óránként álljunk fel és mozgassuk át alaposan magunkat. Végezzünk tornagyakorlatokat, jógázzunk, pilatesezzünk vagy ami csak jólesik – a Facebook-on, Youtube-on számos mozgásórát találhatunk, amit érdemes beiktatni. Ha mindennapi szokásunkká válik a mozgás, megemelkedik az energiaszintünk.

Lepjük meg magunkat

Törjük meg az egyhangúságot. A mindennapok mókuskereke felőrli az energiáinkat – ne süppedjünk bele a rutinba. Tegyünk gyakran valami újat, valami szokatlant: kreatívkodjunk, próbáljunk ki egy új receptet, egy új körömlakkszínt vagy egy új sminket. Alakítsunk ét egy ruhát. Csíráztassunk magokat. Játsszunk online Honfoglalót vagy Activity-t a családdal…

Szocializálódjunk

energiátlan, fáradt, tipp, kimerült, feltöltődés, karantén, rúzs és más, álmos

Találkozzunk online a barátainkkal. Az elszigeteltség a rosszkedv és az energiavesztés melegágya. Még akkor is ha nem érzünk túl nagy kedvet hozzá, higgyük el, egy olyan személlyel való társalgás vagy videohívás, akit kedvelünk, fel fogja tölteni az energiakészleteinket.

Adjunk le néhány kilót!

A túlsúly cipelése nehéz terhet ró a szervezetre, plusz energiát követel a testünktől. A karantén remek alkalmat teremt egy hosszabb diéta kivitelezéséhez – legalább még kevesebbszer kell emberek közé mennünk bevásárlás céljából! Dolgozzuk le a súlyfölösleget és hihetetlenül energikusnak fogjuk érezni magunkat!

7 TIPP, AMIVEL ENERGIKUSABBÁ VÁLHATSZ A KARANTÉN UTÁN (IS)
4 (80%) 1 vote[s]

Kapcsolódó bejegyzések