Post Image

SZÍNES TELEFONOKRÓL ÁLMODUNK, DERÜLT KI A MOTOROLA FELMÉRÉSÉBŐL

Rúzs & Más / 2023-12-21

Ha színes telefonokról van szó, a Motorola képben van. A márka ugyanis a Pantone-nal való együttműködésben elsőként hozza ki az év Pantone színében pompázó készülékeit. Az idei év színe, a Peach Fuzz szerintem szenzációsan fest a telefonokon is (nyitókép)!

Az év színének kihirdetése sokféle iparágra hatást gyakorol, a belsőépítészettől a divat világáig, a pszichológián át a technológiáig. A 2024-es év színének kihirdetése, valamint a Pantone Color Institute-tal kötött exkluzív együttműködése alkalmából a Motorola elkészítette az első olyan felmérést, amely bemutatja a vásárlók szín- és anyagpreferenciáit a telefon kiválasztásakor, elmélyülve a Közép-Kelet Európai fogyasztók attitűdjeiben és vágyaiban.

Közép-Kelet Európa első, technológia színeket érintő felmérése felfedett néhány meglepő eredményt

A felmérés meglepő eredményekkel zárult, például, hogy a telefon kiválasztásakor a fehér az egyik legkevésbé kedvelt szín, ugyanakkor a felmérésben résztvevők 47%-a készen áll akár egy Viva Magenta szín vásárlására, a férfiakat is beleértve. Nézzük meg milyen eredményekre jutott a felmérés, amelyet 8 országban végeztek el: Bulgária, Lengyelország, Románia, Csehország, Szlovákia, Ukrajna, Magyarország és Szerbia mobilhasználói körében.

Kék, a megkérdőjelezhetetlen kedvenc

A válaszadók 33%-a számára a kék nem csak egy szín, hanem egy megnyilvánulási forma, egy olyan árnyalat, amely minden estben megbízható választás. A fiatal nők a legnyitottabbak az új színekre, megtörve ezzel a hagyományos fekete-kék-zöld hármasát. A fekete szín erősen tartja a második helyet. Színpreferencia tekintetében a Z generáció a legkonzervatívabb, az egyetlen korcsoport, ahol túlnyomórészt a feketét választják kedvencnek. A zöld a harmadik helyen áll, a válaszadók 13%-a preferálja ezt a színt minden korcsoportban. A vörös a szavazatok 10%-ával a 4. helyen áll. A lila vezeti a listát, mint a legtöbbet választott szín az „egyéb” opcióban, ami jelzi növekvő népszerűségét.

Az ezredfordulósok (Y generáció) bizonyítottan nyitottabbak a színes telefonok felé

A válaszadók jelentős, 82%-a, készen áll felpezsdíteni hétköznapjait egy új telefonnal a kedvenc színükben. Az ezredfordulósok generációja hajlandó eltérni a hagyományoktól, és fejest ugrani a vibráló technológia világába. Ez jelzi az eltávolodást a monokrómia időszakától, kihangsúlyozva a vágyat a személyreszabott, kifejező tech kiegészítők iránt.

A fekete még mindig hódít, de a színek lassan utolérik

Fekete, az időtlen klasszikus, bizonyítja népszerűségét 42%-kal, ennek ellenére a színes variációk már kopogtatnak az ajtón erős 38%-kal. Az ezüst szín 16%-on áll, a fehér pedig egyre inkább elveszíti pozícióit, és jelenleg a legkevésbé preferált szín a telefon kiválasztásakor.

De mennyire fontos ez? Az eredmények szerint nagyon! A nők több mint 35%-a és a férfiak 30%-a állítja, hogy a készülék színe a vezető szempontok közé tartozik az új telefon kiválasztásakor.  Ez a százalék még magasabb egy meghatározott csoport — a 18-24 évesek  esetében.

Ez azt mutatja, hogy a telefonok már nem csupán a praktikumról szólnak; személyre szabott kiegészítőkké fejlődnek, az önkifejezés eszközei. A vásárlók már nem csak praktikus készülékeket keresnek, hanem olyanokat, amelyek megfelelnek egyéni stílusuknak és preferenciáiknak.

Trendkövetési hajlandóság

A Viva Magenta nagy belépőjét, a 2023-as év Pantone Színeként  a női válaszadók 63%-a nagy Lelkesedéssel fogadta. Ők szívesen vásárolnának telefont a trendi pink-piros árnyalatban. Ez nem csak a színpreferenciákat mutatja, hanem a hajlandóságot a trendek követésére, ez egyéni merész stílus kifejezésére a technológia eszközeivel. A férfiak valamivel alacsonyabb, de még mindig figyelemreméltó 47%-a mutat érdeklődést a trendek követése iránt, eltérve a hagyományos színektől.

Az anyag is számít – miből készült a hátlap?

Majdnem a válaszadók fele (49%) preferálja a hideg, fémes anyagokat a telefon hátlapjaként. Második helyen a műanyag áll (18%). A női válaszadók az elegáns edzett üvegre szavaznak (20%), a vegán bőr borítás pedig a 35 év feletti hölgyek körében a legnépszerűbb.

A válaszadók 62%-a állítja, hogy az okostelefon anyaga befolyásolhatja vásárlási döntését. Csekély 10% számára ez nem olyan tényező, amely befolyásolja az új telefon kiválasztását.

Az önkifejezés, a trendkövetés a technológiai szektorban is egyre meghatározóbbá válik. Bár még mindig kissé lemaradva a domináns fekete mögött, a színek hamarosan trónkövetelőkké válnak egy olyan érában, ahol az innováció és az egyéniség nem ismer határokat. Bár a megszokás még minidig a jól bevált anyagok felé húzza a felhasználókat, a környezetbarát alternatívák növekvő népszerűsége ígéretes.

A Motorola és a Pantone lefektette az alapokat ahhoz, hogy az okostelefonok ne csupán funkcionális tárgyak, hanem az önkifejezés eszközei lehessenek.

 

Forrás:
A felmérés adatait a Motorola készítette, és nyolc európai országban – Bulgáriában, Lengyelországban, Romániában, Csehországban, Szlovákiában, Ukrajnában, Magyarországon és Szerbiában – okostelefon-használók körében végzett online és off-line kutatáson alapul.

Kapcsolódó bejegyzések