A legjobb őszi íz-lelő programok

Szerző: Zsolesz / / 2015-10-20

Szalonna fesztivál vagy gazvacsora, ökocsali büfé esetleg tulipános kenyér – ki-ki ízlése szerinti finomságokra és kedve szerinti programokra lel, ha a Mecseki Zöldútra ellátogat! A hazánk legízletesebb úti célja megtisztelő címét idén 19 pályázó közül a Mecseki Zöldút nyerte el, ahol a hagyománytisztelő, kézműves finomságok különleges programok keretében fedezhetők fel. A fenntartható (a környezetet nem kihasználó) turizmus mellett elkötelezett régió az egészséges táplálkozást és a gyógynövények felhasználását népszerűsíti. A helyi kistermelőktől vegyszer- és adalékanyag-mentes, nagy műgonddal elkészített, ízletes portékához juthatunk hozzá. Kóstolhatunk „gazokat”, amelyek tulajdonképpen vadon termő gyógyhatású növények, mint a zamatos turbolya, csicsóka, csipkebogyó, a kökény vagy a berkenye.

Tovább

Hazai siker

Szerző: Zsolesz / / 2015-10-16

Van már néhány kozmetikai márkánk, amit teljesen magunkénak mondhatunk, ilyen a Yamuna is. A 100%-ban magyar tulajdonú Yamuna Kft. 2002-ben Kajtár Zsolt, egyszemélyes vállalkozásaként indult Somogyvámoson. Kezdetben mindössze ötféle szappan képezte a kínálatot, amelyek mind tradicionális receptek alapján, természetes alapanyagokból készültek. Termékeit eleinte bioboltokban és különböző vásárokon árusította. Az évek során nőtt a kereslet, így egyre szélesebb lett a kínálat is: 2015-re a termékpaletta több mint 300 darabosra bővült! A márkanév alatt találhatunk többek közt szappanokat, gyógynövényes masszázsolajakat, masszázskrémeket, arcápolókat, sminktermékeket, fürdősókat. A Yamuna első saját márkaboltja 2015. október 5-én nyílt meg Budapesten a Jászai Mari téren.

Tovább

Mennyi is a napi 5 adag zöldség és gyümölcs?

Szerző: Zsolesz / / 2015-10-16

A gyümölcsök és zöldségek fontos elemei az egészséges táplálkozásnak. Ha megfelelő mennyiségben fogyasztjuk azokat, segítenek a szükséges tápanyagok és rostok bevitelében és az elterjedt krónikus betegségek megelőzésében is, mint például az elhízás. Az Egészségügyi Világszervezet legalább 400 gramm (5 adag) gyümölcs és zöldség fogyasztását javasolja naponta. "Az egészséges család" program célja, hogy ösztönözze a gyümölcs- és zöldségfogyasztást a várandós nők, a gyermekek és az idősek körében. A program keretében végzett egyik felmérés szerint az emberek gyakran nem tudják összevetni a zöldség- és gyümölcsfogyasztásra vonatkozó ajánlásokat az általuk ténylegesen elfogyasztott mennyiségekkel. Sokaknak az a téves benyomása, hogy elegendő gyümölcsöt és zöldséget fogyasztanak. A valóságban azonban a többség naponta még egyszer sem eszik zöldséget vagy gyümölcsöt.

Tovább

Zöld Nespresso

Szerző: Zsolesz / / 2015-10-14

A Nespresso újrahasznosított anyagokból készült tárgyak bemutatásával és egy használt kapszulákból álló, Bódis Boglárka, az Elysian divattervezője által megálmodott ruhakölteménnyel kívánja felhívni a figyelmet a kávékapszula újrahasznosítás fontosságára. Az alkalmi, több, mint ezer, tüllre varrt használt kapszulából álló ruha egy art-deco ihletésű kompozíció, kifinomultságával megtestesíti mindazt, amint az Elysian összetett jelentése hordoz: szépség, tökéletesség, békesség. A Nespresso egy doboz kávéval jutalmazza azokat a Club tagokat, akik december végéig visszaviszik használt kapszuláikat az Andrássy úti vagy az Allee Bevásárlóközpontban lévő Nespresso Boutique-ba. Az összegyűjtött, használt kapszulákat, az Inter-Metal Recycling Kft. csepeli üzemében dolgozzák fel. A folyamat végén tiszta alumínium nyerhető ki, a kávét hőerőművekben villamos energia termelésre hasznosítják, a gyűjtőtasakokból pedig hólapát készül. ÍME!

Tovább

#barbielovestezenis

Szerző: Zsolesz / / 2015-10-07

1959. március 9-én egy new york-i játékbolt, a Toy Fair diadalmasan bemutatott egy új játékbabát: a neve Barbie® volt. Ő lett a világon az első divatbaba. 29.5 cm magas és rendelkezik minden olyan meghatározó tulajdonsággal, amellyel egy fiatal nő is. Megtestesítője az új generációk vágyának és törekvéseinek, amelyekkel a felnőttkorhoz viszonyulnak. Azóta is Barbie® képviseli a modern társadalom által bálványozott női ideált, aki bemutatja a legújabb trendeket, továbbítja a fiatal genereciók álmait, vágyait. Barbie® páratlan sikereket elérve vált a világ egyedülálló és egyetlen díva babájává és ezáltal az elmúlt 50 év meghatározó ikonjává. Mint minden díva, folyamatosan lépést tart az aktuális trendekkel, így inspirálva a játékok világához nem szorosan kapcsolódó iparágakat is. Barbie® és a Tezenis bemutatja a Tezenis új őszi kapszula kollekcióját. A Tezenis tökéletesen képes azonosulni ezzel a már történelmi jelentőségűnek számító ikonnal:

Tovább

Táska, ahogy tetszik!

Szerző: Zsolesz / / 2015-10-01

Pattintsd fel az új énedet! - ez a szlogenje Lengyel Zsuzsi új táskakollekciójának a CLICK-nek. Az őszi szezon legszellemesebb táskakollakcióját csupán néhány napja mutatta be a tervező osztatlan sikerrel a Honda Royal szalonban. Hiszen melyikünk ne örülne, egy személyre szabható, egyedi, több-az-egyben variálható bőrtáskának? A kollekció négy új, fekete bőr alapmodellt takar, melyek egyedi formájuknak köszönhetően más és más funkciót látnak el. Persze mindez még teljesen szokványos lehetne. A csavart a táskákra felCLICK-kelhető élénk színű, mintás vagy különleges texturájú trapézok jelentik, melyekkel pillanatok alatt egy különleges, csak ránk jellemző modell tulajdonosává válhatunk.

Tovább

Zene ihlette kollekciók

Szerző: Zsolesz / / 2015-09-25

A Tezenis - mely immár több, mint 500 üzlettel rendelkezik 18 országban -  erős karakterű, városi hangulatú fehérneműk megalkotására szakosodott. Arculatának köszönhetően mindig is tökéletes partnere volt a zenéhez illetve tehetségkutatáshoz kapcsolódó projekteknek. A márka őszi-téli szezon kampányának arca egy világhírű, ikonikus sztár, Rita Ora. Az énekes és divatdiktáror, akinek közösségi oldalát több mint 5 millió rajongó követi, a tökéletes sztár arra, hogy képviselje a márkát, a legújabb trendekre és a digitális világra fordított különös figyelem tekintetében is. Rita páratlan szerepelése az őszi/téli Tezenis shown lehetővé tette a márka számára, hogy újra életre keltse a 90-es évek pop kultúráját.

Tovább

Őszi egészség

Szerző: Zsolesz / / 2015-09-24

A derűs, szabad nyári napok után nagy változást hoznak az első őszi szelek. Az időjárás zordabbra fordulásával minden változik bennünk és körülöttünk, véget ér a lazítás ideje. Érinti ez egész életmódunkat, hiszen fel kell készítenünk magunkat az évszakváltásra, a nagyobb megterhelésre. Ősszel több a feladat munkában, családban, egészségünk megőrzésében egyaránt.  Megterhelés, ez testi-lelki szempontból is, melyre fokozottan fel kell készítenünk magunkat, szervezetünket. A korai kelés, rendszertelenebb táplálkozás, rohanós hétköznapok, bővülő feladatok, a betakarítás, a teendőink bővülése, a hűvösebb, szelesebb napok jelentik az ősz fokozott kihívásait.

Tovább

Fertődi újdonságok

Szerző: Zsolesz / / 2015-09-22

A júniusban lezárult rekonstrukciós munkálatoknak és az elmúlt évek fejlesztéseinek köszönhetően a fertődi Esterházy-kastély felújított környezetben várja a kultúra és a művészetek kedvelőit. Szeptember 10-én a nagyközönség előtt is bemutatkozott a teljes pompájában tündöklő hercegi rezidencia, amely október 24-ig a komolyzene fellegváraként is várja a látogatókat. Ismét 18. századi fényében tündököl az Eszterházi Vigasságoknak helyt adó kastélyegyüttes, melynek parkja a barokk kertművészet és tájformálás legszebb magyarországi példája. A több száz hektáros terület sétányai, alléi gondozottan, megnyesve egységesítik a vendégek elé táruló látványt, a kastélytól nyugatra fekvő parkrészek pedig megújult sétaút-hálózattal és növényállománnyal büszkélkedhetnek. Az Angolpark, az Északi-park (Marchand-tag) mellett a rekonstrukciós munkák legkiemelkedőbb darabja az egyedülálló szépségű Rózsakert,

Tovább

Miranda Kerr kollekciója

Szerző: Zsolesz / / 2015-09-21

Három szezon közös kampányai során Miranda Kerr és a Swarovski olyan kreatív együttműködésbe kezdett, ami végül egy kollekció formájában öltött testet. A Swarovski büszkén mutatja be új, Miranda Kerr közreműködésével tervezett kollekcióját, amit az ünnepek varázsa ihletett. „Öröm látni, ahogy mindez megvalósul, ez egy csodálatos folyamat volt,” mondta Miranda Kerr. A Swarovski kreatív igazgatója, Nathalie Colin szerint Miranda „Erős nő, aki tudja, hogy mit akar. Nagy mértékben részt vett a kreatív folyamatban, tartalmas megbeszéléseink voltak Sydney-ben és a világ különböző tájain, Párizstól New York-ig és Los Angeles-ig.” A kollekció a sokoldalú nő egyéni stílusát hangsúlyozza csillogásával.

Tovább