Spa-k csodás világa – interjú Richvalszki Zseraldinával

Zsolesz / 2016-01-14

– Milyen végzettség kell ahhoz, hogy valakiből Spa fejlesztő váljék?

– A Szent István Egyetemen vállalkozásszervező közgazdászként, a Kereskedelmi és Vállakozási Akadémián vállalkozás menedzsment szakon végeztem. A szolgáltatóiparhoz fűződő viszonyom 1988. óta a budapesti Intercontinental Hotel-ból (régi Fórum szálló) indult. Dolgoztam mint sommelier amerikai óceánjáró hajókon, majd az 5 plusz csillagos Seabourn Cruise Line, a világ egyik legkimagaslóbb megayachtjain folytattam. Voltam Chef de Bar az újonnan nyíló Corinthia Grand Hotel Royalban, étterem vezető Ráday utcai étteremben. A SPA-k világával belülről először 2003-ban találkoztam, Budapest első dayspa-jának a Mandala Dayspa-nak operatív vezetőjeként. A hajókon csodáltam a spa hangulatát, ismertem a terapeutákat és rengeteget jártam magam is hotel / yacht / ship /resort spakban, tapasztalatot gyűjtve a világban. Bejártam Amerikát, Dél-Amerikát, Európát, Ázsia bizonyos területeit, Afrika egy részét. Munkám során eljutottam és megismerhettem számos ország kultúráját. Úgymond 5 csillagos tapasztalatom van a “hotelvilág” számos területén.


Richvalszki Zseraldina azaz Zseri

– Miért kötöttél ki végül a spak világánál?

– Az operatív management keretein túl érdekeltek a kezelések, és eredetük. Egyre kíváncsibbá tett az ájurvéda, annak dietetikája, orvosi kezelései és az általa alkalmazott terápiák, később a jóga és azon belül a sattyananda jóga, amit már 5 éve gyakorlok. Mindig a hiteles forrásokat kerestem, egyre jobban elmélyülve az ismeretekben. Folyamatosan kipróbáltam a piacon található kozmetikumokat, nem kihagyva a kevésbé ismert de hiteles forrásból érkezőket. A nagy neves luxus termékeken túl érdekelt minden. Sok kincset találtam a francia az angol, a svájci, a belga, a német és az izraeli kozmetikai ipar által gyártott luxus és / vagy, organikus eredetű natúrkozmetikumok között.
A Mandala day spa vezetése közben készítettem airport spa üzemeltetési tervet, hotel spa kialakítási tervet, belvárosi boutique hotel spa részleg koncepció tervet. Valahogy mindig a terv és koncepció kialakításához vezetett az élet. Közben alkalmam volt részt venni a tiszafüredi Balneum Hotel spa részlegének kialakításában is, majd később megkaptam a teljes hotel szerviz fejlesztését. 2010-től a Quintess Egészségközpont spa részleg vezetése, maid az egészségközpont operatív vezetése lett a feladatom. Itt bővíthettem tudásom. Csodálatos kollégákat ismertem meg, nagytudású orvosok és szakértők által fantasztikus ismereteket sajátíthattam el. A rendszer szemléletű medicina, a genetikán alapuló, ebben az esetben valóban személyre szabott életmódprogramok által egy egészen új világ nyílt meg előttem.


– Azután létrehoztad a saját vállalkozásod!

– A cégem tanácsadással, tervezéssel, üzemeltetéssel, oktatással, kozmetikai termékek beszerzésével foglalkozik. Koncepciótól egészen a nyitásig, a dizájntól a fejlesztésekig, a megálmodástól a nyereségig nyújtunk segítséget a vállalkozás méretétől függetlenül. Cégnevünk a Manisha az Intelligencia Istennője. Sokrétű jelentései közt megtalálhatóak az intelligencia, a vágyak, az éles elme, a zsenialitás, a varázslat, a misztikus személyiség is, de számomra a legkedvesebb “amire a szív legmélyebben vágyik” – a kislányom is ezt a nevet kapta! A logó egy csodálatos lótuszvirág, mely a tisztaságot szimbolizálja, a jóga póz, pedig a jó és pozitív gondolatokat engedi. (honlapjuk a www.manisha4spa.com – a szerk.)

– És honnan a külföldi megrendelések?

– Időközben az utazásaim során megismert külföldi kapcsolatok és tapasztalatok által érkeztek a külföldi megkeresések is. A magánhajó építéséről egyelőre nem beszélhetek, mert nagyon szigorú titoktartás és szerződés kötelez, de annyit említhetek, hogy dolgoztam német hajógyárnak, ahol a világ csodáit készítik. Természetesen a magántulajdonú megrendeléseket teljes diszkréció kötelezi.


– Gondolom egy ilyen munka egészen más kihívásokat tartogat, mint egy szállodai létesítményé?

– A spa fejlesztési területen a munkafolyamat alapvetően ugyanolyan egy óriás resort vagy hotel spa kialakításakor, mint egy magán yacht spa esetében. A részletek különböznek. Egy hotel vagy egy gazdasági vállalkozás indításakor a jövőbeni vendégek igényeit próbáljuk kielégíteni, míg egy magán spa esetében kizárólag a tulajdonosi igény van a központban. Ez számomra mindig izgalmas kihívást jelent. Megismerni egy hely vagy egy ember “sajátosságait” és köré építeni egy teljeskörű szolgáltatáscsomagot. Mindig más igényhez pozícionálni egy terméket, és a megfelelő személyzetet. Megszervezni a termékbehozatalt, majd betanítani, képezni rá a kollégákat. Egy-egy project akár fél évig is eltart.

– Hazai vagy külföldi alapanyagokkal dolgozol?

– A termékeket igyekszem Magyarországon beszerezni, de legalább magyar nagykereskedések által.

– Ezekután maradt még valamilyen szakmai célkitűzésed?

– Tele vagyok álmokkal, rengeteg spa terv született már meg bennem. Belvárosi, vidéki és külföldi megvalósításra alkalmas “álmok”, különleges , igényes helyek létrehozása, különböző méretekben.

– Tapasztalatod szerint itthon is megvalósítható hasonló színvonalon mindaz, amit külföldön megismertél?

– Véleményem és tapasztalataim szerint hazánkban nemcsak a szolgáltatások kínálatának bővítése szorul fejlesztésre, hanem a személyzet vendégekhez való viszonya, a szakmai ismereteik bővítése, a különböző masszázstechnikák elsajátítása, a szakmai etika és viselkedéskultúra igényel fejlesztést.

– Mi a kedvenc kezelésed? Hobbid?

– Számomra a legkedvesebbek a hagyományokhoz fűződő, hiteles terápiák, mint az ájurvéda, a shiatsu, a thai masszázs, az aromaterápiás svédmasszázs. Az alapok. Az aromaterápiát a mindennapjaimban is alkalmazom, lakásillatosításához, évszaktól függően, akár vírusölőként. A lányaim egészségének megőrzésére. A sattyananda jógát gyakorlom, amikor csak időm engedi, még egyedül is otthon. A jóga nidra pedig az egyetlen módja, hogy a rohanó hétköznapokban teljes feltöltődést nyerjek akár 30 perc alatt!

– Mi az, ami motivál a mindennapokban és mit tartasz a sikereid kulcsának?

– Számomra a  csapat és a saját motivációm alapjai közé elsősorban a célirányosság, a fókuszálás és a küldetéstudat tartozik, a másik fontos szempont a kihívás, amely egy nagyon erős motiváló erő. Sikereimet az erős koordinációs és kommunikációs készségemnek köszönhetem. Erősségem meglátni egy vállalkozásban azt, ami hatékonyabbá teszi, és kitartóan dolgozom a kitűzött cél elérése érdekében.

– Köszönöm a beszélgetést, további sok szép megbízást és sikeres megvalósítást kívánok!


 

 

 

Kapcsolódó bejegyzések