Rúzs és válság

Zsolesz / 2012-12-30

egyrészt az illatszerüzletek legkeresettebb terméke, a rúzs, a mindenki számára elérhető luxuscikket testesíti meg. Másrészt nehéz gazdasági környezetben, gondterhes időkben a fogyasztók pillanatnyi örömöt okozó termékeket vásárolnak, mint amilyen a rúzs is – sok más készítménnyel ellentétben azonnali, látványos hatás érhető el vele, amitől viselője rögtön jobban érzi magát. A kis színes rudacskák birtoklását ezenkívül az állandóság érzésének fenntartása valamint az önbizalom növelése is motiválja. Estée Lauder, a szépségszakma nagyasszonya mondta egykor, hogy egy nő akár mérföldeket is hajlandó lenne gyalogolni egy új rúzs kedvéért. Az alábbi tények ismeretében bizton állíthatjuk, hogy ez ma is épp annyira igaz, mint 50 évvel ezelőtt:

– egy nőnek átlagosan 8 rúzsa van
– a nők 60%-a legalább tízet birtokol belőlük
– a nők 45 %-a havonta vásárol legalább egy újabb darabot
– a nők 81%-a naponta használja ajakszínezőjét
– a legtöbb nő egyszerre 2 árnyalatot tart magánál
– ha csak egyetlen kozmetikumot használhatna, a legtöbb nő a rúzst választaná

 

Kapcsolódó bejegyzések