Művészek a mellrák ellen
Az aukció keretében a nagyközönség is lehetőséget kap a támogatásra: a www.teszvesz.hu/avonanokert oldalon lehet licitálni az elkészült műalkotásokra. Az aukció részeként támogatói jegyek is vásárolhatók 1000 forintos áron. A babák új tulajdonosai nem csupán értékes és érdekes műalkotásokat tudhatnak majd magukénak, de a mellrák elleni küzdelmet is támogatják: a befolyt összeget az AVON a Magyar Rákellenes Ligának ajánlja fel.
27 művész, divattervezők, iparművészek, képzőművészek, designerek formálták műalkotássá a kampányban felhasznált babákat, továbbgondolva azok eredeti üzenetét. Albert Eszter, Bálint Dániel, Tamara Barnoff, Dezső Renáta, Filkey Áron, Gondán Gertrúd, Hudák Mariann, Ív and Candie, Juhász Gergő, Kalászi Benjamin, Karácsonyi Anna, Kiss Benedek Kristóf, Kiss Gabriella, Korcsmár Eszter, Kristóf Réka, Leel-Őssy Enikő, Magyar Balázs, Miss KK, Parádi Gabriella, Radványi Marianna, Remsei-Kovács Nóra, Reök Cecília, Szűcs Ágnes, Telek Balázs, Tóth Patrícia és Virág Boglárka őszinte hittel és lelkesedéssel csatlakoztak az AVON kezdeményezéséhez.
Az alkotásokat december 13-án ünnepélyes megnyitó keretében mutatták be az Arena Plazában. Az eseményen részt vettek a támogató közéleti személyiségek, illetve az alkotók is.
„Az AVON egyik legfontosabb célja, hogy a nőkért dolgozó vállalatként felhívja a figyelmet az emlőrákkal kapcsolatos veszélyekre, illetve a megelőzés – az önvizsgálat, a mellrákszűrés – fontosságára. A nők felelősek önmagukért, a családjukért, és tudniuk kell, hogy az időben felismert emlőrák gyógyítható. Felelősek vagyunk a testünkért, ezt üzenik a nagyközönségnek az AVON próbababái. A próbababát gyakran látjuk női testként a kirakatban, s míg sérülés esetén a műanyag testrészek bármikor javíthatók vagy kicserélhetők fájdalom és veszteség nélkül, a nők esetében ez nem így van. Figyeljünk oda testünkre, végezzünk önvizsgálatot, 45 éves kor felett pedig legalább kétévente járjunk emlőrák szűrésre, hiszen egy rövid vizsgálattal időben felfedezhetjük a betegséget” – mondta el Tóth Veronika, az AVON kommunikációs vezetője.
„Hazánkban az egészségügyi szűrésre felkért nők 40%-a nem megy szűrésre” – tette hozzá dr. Demeter Jolán, a Magyar Rákellenes Liga alelnöke. „Emlőrákban minden 12. nő érintett, s a korai felismerés 30%-kal csökkenti a betegség halálos kimenetelét. Az önvizsgálat, a mellrákszűrés életet menthet” – figyelmeztetett a szakember.
A kampány támogatásához Zsédenyi Adrienn mellett Bakos Piroska, Brózik Klára, Csonka András, Demcsák Zsuzsanna, dr. Demeter Jolán, Esze Dóra, Fejős Éva, Gombos Edina, Hepi Endre, Jaksity Kata, Járóka Lívia, Kandász Andrea, Kálmán Olga, Kondákor Zsófia, László Krisztina, Prof. Dr. Oláh Edit, Orosz Barbara, Papadimitriu Athina, Radványi Dorottya, Shodeinde Dorka, Szentpéteri Csilla, Vágó Piros, Vámos Erika és Varga Edit is csatlakozott.
Az AVON kampányát partnerként támogatta Magyarország legnagyobb bevásárlóközpontja, az Arena Plaza és az allegroup.hu Kft., a Teszvesz.hu aukciós portál üzemeltetője.