Post Image

MÁR 3 ÉVE UTAZHATUNK A SHARE NOW MEGOSZTOTT AUTÓIVAL

Rúzs & Más / 2022-05-09

Hatalmas lépés volt a fenntartható közlekedés irányában a carsharing, azaz az autómegosztás megjelenése. A rácsodálkozás fázisát nagyon hamar felváltotta a rászokás: a könnyen használható, applikációval bármikor, bárhol igénybevehető jobbnál-jobb kocsik mára sokunk életét könnyítik meg újra és újra. A piac egyik meghatározó szereplőjének számító SHARE NOW ügyfelei például 8 millió kilométert gurultak Magyarországon a cég piacra lépése óta eltelt három évben, egyre hosszabb ideig és egyre több élethelyzetben használva a sétatávolságon belül található megosztott autókat.

Legyen szó bevásárlásról, ügyintézésről vagy munkába járásról, a carsharing a városi mobilitás számos helyzetében jelent optimális választást.
Noha a szolgáltatást legrendszeresebben használók jellemzően 25 és 34 év közötti férfiak, egyre szélesebb körben válik népszerűvé: a hároméves születésnapját ünneplő SHARE NOW ügyfélkörében például 80 éves felhasználó is akad. A SHARE NOW megosztott autói által megtett összesen 8 millió kilométerből a legutóbbi 12 hónapra jutott több mint ötmillió. „Ez jól mutatja a szolgáltatás erőteljes és gyorsuló bővülési ütemét még azzal együtt is, hogy a 2020-as korlátozások és a pandémia miatt megváltozott életmód drasztikusan hatott a keresletre” – véli Buday Bence, a SHARE NOW magyarországi ügyvezető igazgatója.

Még árulkodóbb a dinamikát illetően az egy autóútra eső átlagos utazási időtartam: ez az indulás évében mindössze 28 perc volt, mára viszont már 90 percre emelkedett. (Igény szerint pedig akár egy hónapra is bérelhetünk SHARE NOW autót – itt olvashatsz róla bővebben. ) Közben gyorsan nőtt a felhasználók tábora is, ráadásul a jelenlegi 60 ezer ügyfél között közel 3 ezer egyéni vállalkozó, kis-, közép- és nagyvállalat is akad. „Az autómegosztás itthoni népszerűségének növekedése folyamatos, olyannyira, hogy az idei év áprilisa volt a vállalat valaha volt legsikeresebb hónapja mind a felhasználók számát, mind a cég bevételét tekintve” – teszi hozzá Buday Bence.

share, share now, automegoszto, kozossegi autozas, carsharing, ruzs es mas, fenntarthato, autozas, mobil kozlekedes, applikacio, app, ruzs es mas

A hangsúlyt a folyamatos növekedésre és az agglomeráció felé történő bővülésre helyező SHARE NOW 63 négyzetkilométeres saját zónával indult (ez az a terület, ahol el lehet kezdeni és be lehet fejezni az utat, miközben az autókkal az egész ország bejárható) 2019-ben. Ez mára meghaladja a 100 négyzetkilométert, és ezzel a legfiatalabb, harmadikként a budapesti piacra lépő carsharing szereplő működik a
legkiterjedtebb területen a fővárosban és egyre több külső zónában is. Időközben az induláskori 8 modellből és 220 autóból álló járműpark méretét megduplázták, így jelenleg már 440 autó és 13 különböző modell érhető el a felhasználóknak, köztük a magyar piacon kuriózumnak számító MINI cabrio, ami különösen népszerű a nyári időszakban, legyen szó városon belüli közlekedésről vagy többnapos utakról például a Balatonra. 

„Az idei első félévben több mint 50 új autót helyeztünk forgalomba, az év végéig pedig további 200 új autóra van visszaigazolt rendelésünk a gyártóktól” – foglalta össze az idei növekedési terveket Buday Bence, aki szerint az autómegosztást még szorosabban kellene integrálni a közösségi közlekedésbe. Például dedikált, szigetszerű parkolóhelyek kialakításával, ahol minden közösségi és megosztott mobilitási eszköz elérhető, hogy a felhasználó egyszerűbben tudjon váltani a mobilitási eszközök között. Ehhez a szakember elengedhetetlennek tartja a mindezt
támogató szabályozási környezet további, a fővárossal közös fejlesztését.

A végcél a városi közlekedés még fenntarthatóbbá tétele, amelyhez kiváló eszköz a 7-10 magántulajdonú autó kiváltására képes carsharing: a megosztott autókat átlagosan hatszor gyakrabban használják, mint a magánjárműveket, így nem kellenek újabb és újabb parkolóhelyek. Egyes prognózisok szerint 2025-re 273 millióra fog emelkedni az európai személygépkocsik száma a jelenlegi 263 millióról.
Ehhez – hiszen elődeikhez hasonlóan ezek is idejük 95 százalékát állva várakozással töltik – több mint 115 km² újabb parkolóhelyre lesz szükség, ami nagyságrendileg egy Dublin méretű területnek felel meg. Ezzel szemben egy tisztán megosztott mobilitású város beérheti akár a magántulajdonú járműpark kevesebb mint 10 százalékával is, ami a torlódások megszűnéséhez és a közterületi parkolás iránti igény radikális csökkenéséhez vezetne ezzel értékes területeket adva vissza a városlakóknak, miközben a széndioxidkibocsátás is harmadával esne vissza.

sharenow, carsharing, autómegosztó, autómegosztás, autóbérlés, applikáció, okoseszköz, autó, rúzs és más, közösségi autómegosztó, közösségi

***

SHARENOW

A SHARE NOW, Európa vezető közösségiautó-megosztója, jelenleg 16 európai városban van jelen közel 11 000 autóval, amelyből 3 000 teljesen elektromos. A mintegy 3.4 millió ügyfelet számláló SHARE NOW fenntartható városi mobilitási megoldást kínál, miközben – a mobilitási
ökoszisztéma részeként – jelentősen hozzájárul a forgalmi dugók csökkentéséhez, hiszen egy közösségi autó legkevesebb négy-hat magántulajdonban lévő autót vált ki a forgalomban. A SHARE NOW négy városban kizárólag elektromos autókat üzemeltet, 10 városban pedig
részben elektromos az autóflotta, amivel a SHARE NOW egyike a legnagyobb elektromos autómegosztóknak. BMW, Mercedes-Benz, MINI, Fiat, Peugeot és smart márkájú autóival a SHARE NOW bármilyen élethelyzetnek megfelelő autót kínál. A berlini központú cég egyike annak az öt mobilitási szolgáltatónak, amely 2019-ben, a BMW Group és a Mercedes-Benz Mobility AG közös együttműködése révén jött létre. A budapesti székhelyű SHARE NOW Magyarország már több mint 440 autót számláló flottával üzemel 2019 áprilisa óta. A hazai vállalatot a Wallis Csoport üzemelteti.

Kapcsolódó bejegyzések