KIHALÓBAN AZ IGAZI FÉRFIASSÁG?
Korunk modernista világában egyre inkább keveredni látszanak a hagyományos férfi-női szerepek, és a divatvilág is idomul ezekhez a társadalmi elvárásokhoz, legyen szó akár női, akár férfi ruházatról. Így néha születnek meghökkentő darabok, amelyekkel már akkor sem tud mit kezdeni az átlagember, amikor a kifutón látja őket. Pedig annak ellenére, hogy a mai napig sem sikerült pontos receptet összeállítani arról, mitől lesz valaki „igazi férfi” és mik azok a tulajdonságok, amelyektől egy férfi sikeres lesz; egy jellemző minden listán szerepel, ez pedig a stílusosság.
A Thomas Breitling kimondottan az olyan 30-50 éves férfiak igényeit igyekszik kielégíteni, akik önálló ízléssel rendelkeznek, és pontosan tudják, mit akarnak. A filozófia megnyerőnek látszik, hiszen a mostani 720 négyzetméteres flagship store már a kilencedik üzlet Magyarországon, és hamarosan nyílik az újabb Hévízen, majd június elsején az első horvátországi, Zágrábban.
A belvárosi Piarista épület Váci utcai oldalán a visszafogottan elegáns, mégis lenyűgöző méretű üzletbe a megnyitás első percétől egymás után érkeztek a márka arcai, a meghívott vendégek és a turisták, akik örömmel látták, hogy az új tavasz-nyár kollekció sem fél használni a színeket. A sárga bőrdzsekik, barackvirág színű ingek, pasztellzöld nadrágok és a kék cipők mind jól passzolnak az ikonikus, keresztben csíkos, nagyon színes, galléros pólókhoz.
„Az idei szezon újdonsága, hogy a megszokott ruhadarabok mellett már fehérnemű és szabadidő ruházat is van a kínálatban, így akár tetőtől-talpig lehetek Breitlingben, ha úgy tartja kedvem” – mondta Árpa Attila is, akinek markáns véleménye van arról, hogy mi tesz igazivá egy férfit. – “Ha egy férfinek gondolkodnia kell azon, hogy mit vegyen fel, hogy stílusos legyen, az már régen rossz. Én a klasszikus úriember vonalat igyekszem képviselni, de sajnos azt vettem észre, hogy egyre kevesebben vagyunk, kihalóban van az igazi férfiasság. Ma nem látok már mást, csak metroszexuális kisfiúkat, és ez nem jó irány, ezzel nem lehet egy nőt elbűvölni” – fűzte hozzá.
Sasvári Sándor lovasbalesete után öt héttel már újra színpadon állt, és azóta is folyamatosan turnézik. Nem sok szabadideje van, de ennek az üzletnek a megnyitóján ő is ott akart lenni. „Számomra nagyon fontos a megjelenés, hiszen színészként folyamatosan kamerák előtt állok, nem tehetem meg, hogy mindig az első kezembe kerülő pólót és farmert húzzam fel. Ahogyan a lóra sem ülök fel nem odaillő öltözetben, így a hétköznapokban is keresem az elegáns és egyúttal sportos darabokat, amelyekkel kihangsúlyozhatom a személyiségemet.” – mondta el a színész, akinek az incidens nem vette el a kedvét a lovaglástól, azóta is minden előadáson elénekli a lovakhoz fűződő, különleges kapcsolatról szóló dalát.
Az erősebbik nem jelmondataként is felfogható Be a real men! vagyis Légy igazi férfi! szlogennel könnyen tud azonosulni a hétköznapokban a márka többi képviselője, Stohl András és Szabó Kimmel Tamás színészek, Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője és Szalay Balázs terep-raliversenyző is.
Fotó: Horváth Balázs