Post Image

JOHNNY DEPP BOTRÁNYAI A PARFÜMIPARBAN

Rúzs & Más / 2023-03-07

Kevés olyan színész van napjainkban, aki nagyobb médiafigyelmet kapott az elmúlt időszakban, mint Amerika első számú rosszfiúja, a tehetséges, különleges külsejű Johnny Depp.

A Hollywood egyik legjobb színészének kikiáltott és igen nagy népszerűségnek örvendő művész nem feltétlen ebből a megközelítésből kívánt magának ilyen mértékű figyelmet… Az Amber Heard-al történt botrányos válás, a súlyos bántalmazási vádak, a közönség számára elérhetővé tett, zavarba ejtő pereskedés egyértelműen megtépázta a ragyogóan tehetséges színész hírnevét.

Az erőteljes színészi játékáról és kiváló stílusérzékéről ismert Johnny Depp 1963-ban született Kentucky-ban. A szuggesztív ifjú gitár és énektudása már korán meggyőzte a helyi klubok közönségét, de később a filmipar is felfigyelt előnyös külsejére és nem utolsósorban vibráló jelenlétére a filmvásznon. A Cry Baby, a Gilbert Grape, az Ollókezű Edward, a Donnie Brasco csak néhány olyan alkotás, melyekben megcsillantotta képességeit.

A kissé különc művész mindig figyelt arra, hogy ne csupán előnyös külsejével érjen el sikereket. Hiteles játékával olyan különleges hangulatú alkotásokban is szerepet vállalt, mint a Charlie és a csokoládégyár, ahol Willy Wonka-t személyesítette meg, de maradandót alkotott a 2010-ben a mozikba kerülő Alice Csodaországban című moziban is. A Karib-tenger kalózai sorozatban pedig nem pusztán, mint főszereplő jelent meg, az általa megformált karakter kitalálásában is meghatározó szerepe volt.

A szépségipar izgalmas világába is komoly belépőt tett a jóképű színész 2015 szeptemberében, amikor elköteleződött az azóta is sikeres férfiillat, a Dior Sauvage mellett, mely Francois Demachy parfümőr különleges hangulatú alkotása. 

johnny depp, botrany, dior, sauvage, edp, edt. illat, ferfiillat, parfum, ruzs es mas, parfum.hu, reklamfilm

A vadságot megtestesítő illat: Dior Sauvage

Az izgalmas, egyszerre nyers és friss összhatású kompozíció kezdése a calabriai bergamott és a bors jegyeire épít. A szívjegyben a fűszeres szecsuáni bors, a tiszta levendula, a rózsaszín bors izgalmas találkozása mellett a vetiver, a pacsuli és a muskátli is feltűnik. A szép lezárást az ambroxán, a hűs cédrus és a labdanum adják.

Ahogyan több sikeres Dior kompozíciót a Sauvage-t is az ellentétek izgalmas együtt állása ihlette. A vad, nyílt terek a kék ég, amely szemben áll a forró, sivatagi nap hevítette sziklás tájjal.  Az illathoz készült, gyönyörűen fényképezett alkotás, mellyel a kompozíciót népszerűsítették Johnny Depp izgalmas jelenlétével nagy sikert aratott. Íme az első Sauvage reklámfilm:

Az új Sauvage illat (2019) nyitánya a friss jegyekre, a mandarinra és a bergamott-ra épít, míg a szívjegyben a meleg bársonyos szantálfa elegánsan visszafogott akkordjait csodálhatjuk. A bódítóan lágy és érzéki befejezést az olibanum, a tonkabab és az édes vanília gyönyörű fúziója adja.

Miközben a Dior-ház és Johnny Depp hosszan ívelő elkötelezettsége a márka mellett kifizetődőnek és művészi szempontból is izgalmasnak bizonyult, a 2019-ben kiadott új népszerűsítő videó megjelenését követően a Dior-ház mégis magyarázkodni kényszerült

Reklámfilm rasszista felhangokkal? 

A kampányfilmben a gitározó színész mellett egy indián őslakos táncol. A lenyűgözően szép, művészi felvételeket a navahók és az apacsok földjén rögzítették, hogy még autentikusabb legyen az összhatás. A nézők egy része már az elnevezést is bírálta, egyenesen rasszistának minősítették azt. Az ő véleményük szerint francia sauvage kifejezés az angol savage megfelelője, ami vadembert, más megközelítésből bennszülöttet jelent…

Szintén nehezményezték, hogy bár Johnny Depp személye és jelenléte nagyon hiteles a videóban, sem a Dior cég, sem Johnny Depp nem kötődik az amerikai őslakosokhoz, mégis használják és kihasználják kultúrájuk elemeit, pusztán üzleti céllal.

Miközben a Dior-ház kifejezte a legmélyebb tiszteletét az őslakosok felé és elhatárolódott a rasszizmus minden megnyilvánulásától, további gesztust tett és egy indián érdekképviselet-csoport véleményét is kikérte a kisfilmmel kapcsolatban.

Amíg a különböző álláspontok egymásnak feszültek a Sauvage remek értékesítési mutatókat produkált.

Botrány, botrány hátán 

Nem sokkal ezután ismét elsötétült az égbolt. Terítékre került a hírhedt bántalmazási ügy, melyben a bántalmazási vád mellett, a művész olykor meglehetősen zűrös életvitele is figyelmet kapott. Ennek hatására számtalan rajongó és a szakma jó része, valamint néhány szponzor is érezhetően eltávolodott a korábban meglehetősen népszerű színésztől.

Nem úgy a Dior divatcég, aki kitartott az egyik legnépszerűbb illatának a nagykövete mellett. A nagymúltú divatház e döntése meglehetősen kifizetődőnek bizonyult, miután a színész nagy horderejű bírósági ügye és annak megnyerése nyomán elképesztő mértékben, 1899%-al nőtt az eladások száma. Sokan, a televízióban kísérték figyelemmel a pert és a célból vásároltak a nevezett illatból, hogy szimpátiájukat fejezzék ki Johnny Depp személye és a Dior divatcég gesztusa felé.

johnny depp, botrany, dior, sauvage, edp, edt. illat, ferfiillat, parfum, ruzs es mas, parfum.hu, reklamfilm

Ezt követően, a még mindig nagy sajtófigyelmet magáénak tudó Johnny Depp többéves szerződést írt alá a Dior Beauty-val. Egy bizonyos: a megosztó művész a nyilvánvaló kellemetlenségek ellenére üzleti értelemben mindenképpen profitált a rá irányuló, kényszerű sajtófigyelemből. A Dior vállalat olyannyira komolyan gondolta az együttműködést, hogy a cég néhány prominens képviselője részt vett a színész egyik koncertjén, mely egyértelmű kiállás a világ felé a művész mellett. Ennél még tovább mentek.

Kiszivárgó hírek szerint a legújabb Sauvage kampányfilmben felhasználják Johnny Depp koncertjének felvételeit is, még nagyobb teret adva a művész személyének a népszerűsítő kampányokban.

Kapcsolódó bejegyzések