FINOMSÁGOK, AMELYEKKEL KÉTSZER ADSZ!
A FRUIT OF CARE – azaz “a törődés gyümölcse” – 12 évvel ezelőtti indulásakor elsőként kínált a hazai vásárlóknak fogyatékkal élő és hátrányos helyzetű emberek által készített, ugyanakkor dizájnerek és szakemberek közreműködésével tervezett kézműves termékeket. A cég megálmodója, az iparművészként végzett Jakab Áron maga tervezte az első kollekciókat, mivel hitt abban, hogy a dizájn nemcsak a tehetősök kiváltsága, hanem egy jó eszköz arra is, hogy a hátrányos helyzetű emberek integrációját segítse.
A nonprofit társadalmi vállalkozás missziója már a kezdetektől az, hogy kézzelfoghatóvá tegye a vásárlók számára: a megfelelő támogatással a hátrányos helyzetű emberek is képesek minőségi és piacképes termékeket előállítani. Olyanokat, amelyekre a többségi társadalom tagjainak nemcsak az ünnepek alkalmával, hanem a mindennapokban is szüksége van. A FRUIT OF CARE legfőbb célja ezzel, hogy hozzájáruljon az értelmi vagy fizikai fogyatékkal élő emberek jövedelmének és önbecsülésének növekedéséhez, és ahhoz, hogy a velük szemben meglévő előítéletek csökkenjenek. Időközben a vásárlói igények változása miatt a termékválaszték átalakult: mivel a vállalati ügyfelek a céges ajándékozáshoz egyre inkább a kézműves gasztrotermékeket keresték, így a termékkínálatban az üdvözlőlapok mellett ma már elsősorban gourmet-összeállítások találhatók meg.
A FRUIT OF CARE ma már egy tucat, az ország különböző településein működő szervezettel dolgozik együtt, hozzájárulva ezzel közel 100 hátrányos helyzetű ember foglalkoztatásához. Akik képesek az eredetileg megálmodott magas minőséget biztosítani, illetve a cég profiljába illő termékeket állítanak elő. A kézműves csokoládékat például egy szekszárdi műhely gyártja, míg a lekvárokat és üveges termékeket, a kézműves kekszeket és mézeskalácsokat több vidéki szociális szövetkezettől szerzik be. A fogyatékkal élő emberek az élelmiszerek feldolgozása során megtapasztalják a monotonitás és a kreativitás kettősségét, kézműves tevékenységüknek egyfajta terápiás jellege is van így. Hiszen az egyszerre kíván odafigyelést, ugyanakkor az ismétlődő mozdulatok biztonságot is nyújtanak.
A munkájuk gyümölcse pedig nemcsak számukra, hanem a vásárlók számára is kézzelfogható és ízlelhető. Az elmúlt tizenkét évben a FRUIT OF CARE többszázezer terméket, ajándékcsomagot és üdvözlőkártyát adott el – elsősorban céges ügyfeleknek. A vállalatok által megajándékozott munkatársak és partnerek a csokoládék, a kekszek, a lekvárok, a mézes és boros finomságok elfogyasztásával személyesen élhetik át a cég társadalmi üzenetét: hogy a hátrányos helyzetű emberek is képesek versenyképes értékeket létrehozni. A járványhelyzetre való tekintettel a cég csomagküldő ajándékdoboz szolgáltatását is elindította – így reagálva a home office elterjedésére, illetve a nagy rendezvények számának visszaszorulására. A gourmet boxok egyedileg összeállíthatók a megajándékozottak ízlése szerint.
„Hisszük, hogy nem csupán az édességek, csatnik és egyéb termékeink okoznak majd örömet, hanem az üzenetünk, hogy ez egy olyan ajándék, amellyel az azt megvásárló kétszer is ad. Leginkább esélyt és perspektívát azoknak, akik ezeket a termékeket előállították és csak speciális kondíciókkal képesek dolgozni egy munkahelyen” – teszi hozzá Jakab Áron.
Bővebb információ: www.fruitofcare.hu