Erőt adó példák a mellrák leküzdésére

Zsolesz / 2014-10-06

Az Estée Lauder vállalat mellrákellenes kampánya, melyet a néhai Evelyn H. Lauder, a rózsaszín szalag egyik megálmodója és a BCRF alapítvány alapítója hívott életre, az elmúlt két évtizedben a mellrákellenes figyelemfelkeltés egyik éllovasaként olyan mozgalmat indított el, mely életek millióinak megmentéséhez járult hozzá és áttörést jelentő kutatási projekteket finanszírozott.  A ma több mint 70 országban folytatott mellrákellenes kampány ez idáig több mint 53 millió dollárt gyűjtött nemzetközi kutatások, tájékoztatás és orvosi ellátás finanszírozására. Az elmúlt 20 év során a BCRF alapítványon keresztül közel 42 millió dollárral támogatott összesen 166 nemzetközi kutatást. Támogatása közvetlenül jelentős innovációk megszületéséhez és a betegellátás színvonalának javulásához vezetett, lehetővé tette egy korai fázisban lévő mellrák vakcina klinikai tesztelését, és az örökletes hajlammal rendelkező fiatal lányok veszélyeztetettségének mértékét felmérő módszerek korszerűsítését.

A 2014-es mellrákellenes BCA kampány továbbra is a mellrák tájékoztatás és klinikai kutatások általi legyőzésének reményében egyesíti a világ mellrákellenes közösségét. A BCA kampány idén 5 millió dollár összegyűjtését tűzte ki célul, mellyel a klinikai kutatásokat, az ismeretterjesztést, és az orvosi ellátást kívánja támogatni világszerte. Többé nem elégszik meg a figyelemkeltéssel, mostantól cselekvésre buzdít. Ez az előrelépés Evelyn H. Lauder hitén alapszik, mely szerint együtt, erőinket egyesítve jobb eredményeket érhetünk el. “Egyedül, egyesével nem tudunk eredményeket elérni, csoportként kell küzdenünk ebben az ügyben” – fogalmazott egykor Evelyn. Szavai és igaza ihlette az “Együtt erősebbek vagyunk” szlogent, mely az elkövetkezendő években is a mellrákellenes BCA kampány fő üzenete marad.


Idén a BCAcampaign.com az erő és a támasz jelentőségét hangsúlyozó valós, személyes történeteken keresztül bátorít mindenkit arra, hogy nyíltan beszéljen saját élményeiről és bátran ossza azt meg másokkal. A honlap a közösségi oldalakon #BCAstrength tag-gel ellátott történeteket is bemutat. A “Hear our stories. Share yours.” (“Hallgassa meg a történeteinket! Ossza meg a sajátját”) című videó sorozatuk dokumentarista stílusban készült, lebilincselő kisfilmjei olyan, a mellrákbetegek és a betegség által közvetetten szintén érintett, elismerésre méltó támogatóik, segítőik megható történeteivel buzdít cselekvésre, melyekkel könnyű azonosulni.

Az oldal látogatóit arra buzdítják, hogy osszák meg saját történeteiket szöveg, fénykép, vagy videó formájában, így mondva köszönetet barátaiknak, családtagjaiknak, munkatársaiknak, orvosaiknak, ápolóiknak, szeretteiknek, de még a kedves idegeneknek is a fontos támogatásért, amit nyújtanak. Azok, akik megosztják történetüket a BCAcampaign.com oldalon, eldönthetik, szeretnék-e, ha történetük esetleg felhasználásra kerülne a 2015-ös BCA kampányban, mely szintén személyes történetek elmesélésével terjeszti a mellrákellenes közösségben tapasztalt hála és az erő fontos üzenetét. A részleteket 2015. év elején hozzák nyilvánosságra.

A BCA kampány minden évben adománygyűjtő és ismeretterjesztő kezdeményezésekkel támogatja a mellrákellenes harcot. Idén, a BCA kampány 22. évfordulója alkalmából az Estée Lauder vállalat az Instagramon vagy a Twitteren megosztott és #BCAstrength tag-gel ellátott minden egyes bátorító üzenetért vagy fényképért 1 dollárt, összesen maximum 22.000 dollárt adományoz a tájékoztatást és az orvosi kutatásokat támogató BCRF alapítvány számára.

William P. Lauder, az Estée Lauder vállalat elnöke így fogalmazott: “Akkoriban, amikor édesanyám beszélni kezdett a mellrákról, még nagyon kevesen tették ezt nyíltan és nyilvánosan. Hitte, hogy a tudás hatalom, és felelősséget érzett azért, hogy beszéljen a betegségről és elmesélje azoknak a nőknek és családjaiknak a történeteit, akik kapcsolatba kerültek vele. Az idei BCA kampány a tudás és a cselekvés előtt tiszteleg, mely olyan sokat jelentett az édesanyámnak. Tudom, ma is azt szeretné, hogy mind olyan elszántan harcoljunk, ahogy ő tette, hogy nyitott fülekre találjanak ezek a történetek és életeket mentsünk.”

“Rendkívül megindító és egyetemes az az energia, mellyel Evelyn Lauder a mellrák leküzdéséért harcolt” – mondta Fabrizio Freda, az Estée Lauder vállalat elnöke és CEO-ja. “Az akarat, a remény, az ügy melletti valós és személyes elköteleződés a világ minden táján érthető, a beszélt nyelvtől függetlenül. Akár bennünket, akár valamely szerettünket támadja meg a betegség, a közös tapasztalat egységgé kovácsol bennünket, és ahogy nézem, miként öltenek testet elképzeléseink, egyre jobban érzem az összefogás erejét.”

Elizabeth Hurley, a BCA kampány nemzetközi nagykövete szerint “a mellrák nem ismer határokat és nem válogat. Valamilyen módon mindenkit megérint az országban és a világban egyaránt. Az idei BCA kampány lehetőséget nyújt arra, hogy embereik milliói – nők, férfiak, családok, ápolók – egymásból merítsenek erőt. Sokat tanulhatunk és profitálhatunk abból, ha beszélünk egymással, és megosztjuk egymással személyes történeteinket erőről és támogatásról, hogy inspiráljunk és segítsünk másokat. Ha meghallgatjuk egymás történeteit, együtt erősebbé válunk.”

Az Estée Lauder vállalat alábbi népszerű és ikonikus márkái Pink Ribbon termékek árusításával vagy adományozással támogatják a 2014-es mellrákellenes BCA kampányt: Aveda, Bobbi Brown, Bumble and bumble, Clinique, Coach, Darphin, Donna Karan Cosmetics, Estée Lauder, Jo Malone London, Lab Series Skincare for Men, La Mer, Origins, Prescriptives, Smashbox és Tom Ford Beauty. Ezek a márkák az “Együtt erősebbek vagyunk” szlogen szellemében egyesítik erőiket a mellrák tájékoztatás és klinikai kutatás általi legyőzéséért.

Magyarországon a BCA termékek nettó árbevételéből származó összeg 50%-át a Mamma Egészségügyi Zrt. mellrák megelőzési program javára adományozzák. 2014.október 1-től kaphatóak az Estée Lauder szaküzletekben.


AZ ESTÉE LAUDER VÁLLALAT MELLRÁKELLENES FIGYELEMFELKELTŐ KAMPÁNYA (BCA)

Az Estée Lauder vállalat mellrákellenes figyelemfelkeltő (Breast Cancer Awareness, röviden BCA) kampányát 1992-ben a rózsaszín szalag, a mellrákellenes küzdelem egyetemes jelképének megalkotásával indította útjára a néhai Evelyn H. Lauder. A mellrák tájékoztatás és klinikai kutatás általi legyőzésére létrehozott és jelenleg a világ 70 országában folytatott BCA kampány ez idáig összesen több mint 53 millió dollárt gyűjtött nemzetközi kutatások, ismeretterjesztés és orvosi ellátás finanszírozására. Az elmúlt 20 évben a Breast Cancer Research Foundation® (BCRF) alapítványon keresztül közel 42 millió dollárral támogatott összesen 166 nemzetközi kutatóprogramot. A privát adományok mellett az alkalmazottak kezdeményezéseivel és az Estée Lauder vállalat számos ikonikus márkája által árult  Pink Ribbon termékek részleges bevételével vagy ezen márkák adományaival támogatja az alapítvány munkáját. Bővebb információért látogasson el a BCA kampány honlapjára (www.BCAcampaign.com), a kampány Facebook (www.facebook.com/BCAcampaign), Twitter  (www.twitter.com/BCAcampaign), vagy Instagram (www.instagram.com/BCAcampaign) oldalára, vagy  YouTube csatornájára (www.youtube.com/BCAcampaign).

Kapcsolódó bejegyzések