Post Image

DÍJNYERTES A DOVE #MUTASDMEG KAMPÁNYA!

Rúzs & Más / 2019-07-19

Idén a Dove „#MutasdMeg” kampánya nyerte el a nagy presztízsű „Glass Lion for Change” díját Cannes-ban. A díjjal olyan projekteket jutalmaznak, amelyek kreativitásukkal pozitívan igyekeznek
befolyásolni a kultúrát és a világot, ezáltal küzdve a nemi egyenlőtlenség és igazságtalanság ellen.

A  „Cannes Lions International Festival of Creativity” rendezvényen Shonda Rhimes, díjnyertes televíziós producer, forgatókönyvíró és szerző és a Dove, valamint a partnereik, a Getty Images és a Girlgaze felszólította a szépség- és divatipart, hogy lépjenek elő, és vállaljanak felelősséget azokért a képekért, amelyeket a hirdetéseikben használnak.
Arra szeretnék bátorítani a médiát, hogy siettessék a változást, és kérdőjelezzék meg a sztereotípiákat és szépségideálokat, valamint állítsák fókuszba azt a komoly nyomást, amelyet a nők életére helyeznek a reklámok. Ez a lépés a nemrég útjára indított Dove #MutasdMeg projektet követte – a világ legnagyobb, nők által létrehozott stockfotógyűjteményét, mely azzal kérdőjelezi meg a szépségideálokat, hogy a nőket úgy mutatja be, amilyenek, nem pedig amilyennek mások szerint lenniük kéne.

– 10-ből 7 nő (68%) globálisan úgy hiszi, hogy a média csakis a legattraktívabb nőket és lányokat mutatja be, 70%-uk úgy gondolja, hogy egyáltalán nem érzik magukat reprezentálva a nap mint nap megjelenő képeken.

A Dove #MutasdMeg projekt, vagyis a világ legnagyobb, nők által létrehozott stockfotógyűjteménye több mint 5000 képpel a gettyimages.com/showus oldalán bármikor elérhető licenccel való
felhasználásra a média és a hirdetők számára. A cél? Összegyűlni, és véget vetni a szépség világszerte közvetített, beszűkült definíciójának, és új dimenziót adni a női szépségnek, a bevett sztereotípiák elhagyásával.

dove, kampány, #mutasdmeg, #showus, szépség, sztereotípia, cannes, getty images, rúzs és más, girlgaze

A televízió történetének egyik legsikeresebb és legnagyobb hatással bíró történetmesélője, Shonda Rhimes az első afroamerikai nő, aki elérte, hogy az általa létrehívott sorozat, A Grace klinika bejusson a TOP10-es nézettségi listára, valamint az első nő, akinek 3 televíziós sorozata is megérte a 100. részt. A #MutasdMeg projekttel való együttműködéséről így nyilatkozott: „Nagyon izgatott vagyok, hogy a részese lehetek a #MutasdMeg projektnek, hogy együtt bátoríthatjuk arra a márkákat, hogy ne csak a kamerák előtt javítsanak a nők reprezentációján, hanem a kamerák mögött is. Globálisan is elérkeztünk egy olyan lényeges pillanathoz, ahol a nők azt mondják, ebből elég volt, most már igazán megérdemeljük az autentikus reprezentációt, amely az egyediségünk és változatosságunk szépségét hangsúlyozza, nem pedig azokat a sztereotípiákat, amelyeket a média erőltet ránk folyamatosan.”

dove, kampány, #mutasdmeg, #showus, szépség, sztereotípia, cannes, getty images, rúzs és más, girlgaze

A #MutasdMeg projekt részletei A Dove felhívja a kreatív iparágban és médiában dolgozókat arra, hogy csatlakozzanak hozzá annak újradefiniálásában, ahogyan a nőket reprezentálják minden egyes nap a körülöttük megjelenő képeken. Szeretnék együtt ünnepelni a szépség változatosabb és inkluzívabb bemutatását, illetve közösen támogatni világszerte a nők önbizalmát azzal, hogy úgy mutatják be őket, ahogy ők szeretnék.

dove, kampány, #mutasdmeg, #showus, szépség, sztereotípia, cannes, getty images, rúzs és más, girlgaze

 

Kapcsolódó bejegyzések