A LÁNYOK TÖBB, MINT FELE TESTKÉPZAVARRAL KÜZD!
Tudtátok, hogy 10-ből 8 lányban* olyan frusztrációt okoznak az elérhetetlen szépségideálok, amiket nap, mint nap látnak, hogy ez megakadályozza őket abban, hogy teljes értékű életet éljenek? Sokszor nem merik vállalni a véleményüket, sőt, fontos eseményeket, programokat hagynak ki (legyen szó akár sportról, úszásról, iskolai tevékenységekről). Mi több, előfordulhat, hogy veszélyeztetik az egészségüket is azzal, hogy nem esznek, vagy nem kérnek segítséget, amikor a megjelenésük miatt nem érzik jól magukat a bőrükben.
A kamaszodó fiatalok lelke törékeny, mindannyiunk felelőssége, hogy vigyázzunk rájuk! A Dove kutatásából kirajzolódó szomorú statisztika nyomán, mint globális szépségbirodalom, úgy hiszik, nem mehetnek el a jelenség mellett szó nélkül. A fiatalok önbizalmának építésére irányuló kampányuk felhívását közzétesszük, hogy ezáltal a Rúzs és Más is az ügy mellé állhasson:
“Fontos feladatunknak érezzük a Dove-nál, hogy küzdjünk a média által sugárzott képek romboló hatása ellen. Küldetésünket a nők mellett szeretnénk kiterjeszteni a feltörekvő generációra is. Szeretnénk, ha úgy nőnek fel, hogy pozitív kapcsolatban áll a saját külsőjével – szeretnénk segíteni a fiataloknak az önbizalmuk növelésében, hogy a lehető legtöbbet tudják kihozni önmagukból.
Ebből a gondolatból született meg 2004-ben a Dove Önbizalom Program, amely idén hazánkban is elindult – célunk, hogy 2020-ra 40 millió fiatalt érjünk el az aktivitásainkkal. A programban egy olyan edukációs csomagot készítettünk külföldi és hazai szakértők segítségével, amely segíti a szülők és a tanárok munkáját a pozitív, önbizalmat építő és erősítő kommunikációban. A húsbavágó témákat (például cikizés-zaklatás, vagy a média és az ideálképek hatása) feldolgozó forrásanyagok bárki számára ingyenesen letölthetők a Dove weboldaláról: http://www.dove.com/onbizalom
Emellett aktívan is szerepet vállalunk, önkéntes tanáraink közvetlenül az érintett célcsoporthoz szólva, az iskolákba juttatják el a programot és edukálják a jövő generációját. Ezen kívül, workshopok keretein belül a felső tagozatos diákok számára pszichológus, egészségügyi és média szakértők a márka nagyköveteivel karöltve mutatják be a Dove videóit, esettanulmányait és adnak szakmai tanácsokat.
Szeptember és október hónapban megtalálhatóak országosan a boltok polcain a limitált csomagolású Dove termékeink, a Rossmann üzleteiben pedig a díszdobozos kiadás, melynek megvásárlásával segíthetjük a programot és nyereményjátékban is részt lehet venni.
Segíts Te is egy lánynak egészséges önbizalmának építésében a környezetedben!
*Dove Globális Szépség és Önbizalom Riport, 2017