Post Image

COCO MADEMOISELLE – A CHANEL IKONIKUS ÓDÁJA A FIATALOKHOZ

Rúzs & Más / 2024-07-29

A divattörténelem egyik legikonikusabb alakja, Gabrielle Bonheur “Coco” Chanel, 1883 -ban született a nyugat-franciai kisvárosban Saumurban, de a tehetséges tervező a világot már Párizsból hódította meg. Mi nők igazán sokat köszönhetünk neki, többek között a nadrágot, a kis fekete ruhát és a kosztümöt. Nem túlzás állítani, hogy munkássága nem csupán a szűken értelmezett divatvilágra volt korszakalkotó hatással, de az akkoriban alapvetően a férfiak által irányított világban erejével, tehetségével és állhatatosságával igazi példakép volt a korabeli hölgyek számára.

A ruhakollekciók mellett a Chanel illatkompozíciói is a divattörténelem alappilléreinek számítanak az első ikonikus illat, az Ernest Beaux francia-orosz vegyész és parfümőr által komponálta Chanel No 5. 1921-es megjelenése óta.  Az üvegkockába zárt, aldehidet is tartalmazó, aranyló kompozíció, melyet 80 különféle virágból szedtek csokorba, nők millióit ejti rabul napjainkig.

chanel, parfum.hu, coco, coco mademoiselle, parfum, illat, ikonikus, ikon, whitney peak, ruzs es mas

A Chanel illatok elegáns nagykövetei

A Chanel ház mindig ügyelt arra, hogy illatkompozícióinak képviselői nőies, elegáns, stílusos hölgyek legyenek. Olyan nőkre esett a választás, akik megjelenésük és kisugárzásuk alapján az adott korszak legelegánsabb dívái, vagy ünnepelt szépségei voltak. Gondoljunk csak az utánozhatatlan Marilyn Monroe-ra, de említhetjük például a legendás francia színésznőt Catherine Deneuve-öt, aki a 70-es években képviselte a neves divatcég ikonikus illatát. A későbbiekben is tehetséges, gyönyörű és elegáns nők adták arcukat a Chanel illatokhoz, mint  Carole Bouguet, Nicole Kidman, Audrey Tautou, Keira Knightley – egytől-egyig remek választás.

chanel, parfum.hu, coco, coco mademoiselle, parfum, illat, ikonikus, ikon, whitney peak, ruzs es mas

Egy illatkompozíció a fiatalabb generációknak

A Chanel ház eredetileg és nem titkoltan a fiatalabb korosztály számára készítette el a Coco Mademoiselle-t, alternatívát kínálva számukra, hogy egy hozzájuk illő illattal ők is megélhessék a „Chanel csodáját”.

A 2023-as, modern köntösbe bújtatott és egy új, varázslatos reklámkampánnyal megtámogatott kompozíció azon fiatal hölgyeknek készült, akik bár az illatválasztásnál az eleganciát tartják szem elött, függetlenek és bátrabban átlépik a határokat. Szerencsére az arculat jól látható elmozdulása ellenére az önmegvalósítóbb, szabadabb nőiesség irányába, az illat semmit nem veszített a Chanel illatokra jellemző eleganciából.

chanel, parfum.hu, coco, coco mademoiselle, parfum, illat, ikonikus, ikon, whitney peak, ruzs es mas

Az alkotók sikeresen megkomponálták napjaink egyik legvonzóbb illatát. A Coco Mademoiselle egy olyan alkotás, amely egyszerre erős és finom, fiatalos, de magabiztosan csábító, modern, miközben mégis klasszikus…

A borostyános, virágos, addiktív illat Jacques Polge alkotása. Az illat kezdésében a narancs, a mandarin, a bergamott és a narancsvirág jegyei dominálnak. A szívjegy virágos jegyeket hoz, a török rózsa, a jázmin, a mimóza és az ylang-ylang felütéseivel. A lezárást a pacsuli, a fehér pézsma, az édes vanília, a vetiver, valamint a melegséget adó tonkabab és az opoponax elegye adja.

Az illat nagykövetének választott ifjú hölgy, akinek ismertsége nagyot nőtt a kampány elindítása óta, a fiatal kanadai-ugandai színésznő, Whitney Peak. A fiatal szépség, akit a nagyközönség leginkább a Gossip Girl sorozatból ismerhet, tökéletes megformálója az illat üzenetének. Az attraktív Whitney Peak generációjának tükre, független, magabiztos, kíváncsi, végtelenül bájos és nőies.

A Coco Mademoiselle kétségtelenül a független, modern, szabad nőt ünnepli. Az esztétikus, játékos kampányfilm és finom vonásokkal bíró Whitney Peak nyitott személyisége, lebilincselő jelenléte kézzelfoghatóvá teszi a nézők felé mindezt.

Figyelemreméltó reklámkampány 

A Joseph Kosinski által rendezett, lenyűgöző reklámfilm csodálatos hangulata nagyban köszönhető a jól megválasztott aláfestő zenéjének. A 70-es évek legendás, búgó hangú dívájának, Amanda Lear-nek egyik legnagyobb slágere a „Follow me” hatásos dallamvilága és a gyönyörű fényképezés sajátos és lenyűgöző esztétikát teremt.  A történetben a fiatal nő szórakozni indul barátnőivel a párizsi éjszakába. A nézőknek szánt üzenet nyilvánvaló: nevess, játssz, táncolj, ismerkedj, és közben érezd magad fantasztikusan. Whitney elegáns, finom játéka, a csodás zene és a fekete-fehér színvilágban fényképezett kampányfilmben többször megjelenő Párizs csodálatos panorámája lenyűgöző hatást kelt.

Függetlenül attól, hogy voltak, akik az illat korábbi arcát Keira Knightley-t szívesebben látták volna az új kampányban, az illat és a hozzá kapcsolódó videó hatalmas sikert aratott szakmai körökben is. A Coco Mademoiselle új, Whitney Peak személyével kiegészült elegáns reklámkampánya által, mely véletlenül sem provokatív, mégis némileg kilép a Chanel szokásos képi világától, egy friss, mai, izgalmas és inspiráló alkotás született.

Kapcsolódó bejegyzések