COCO MADEMOISELLE – A CHANEL IKONIKUS ÓDÁJA A FIATALOKHOZ
A divattörténelem egyik legikonikusabb alakja, Gabrielle Bonheur “Coco” Chanel, 1883 -ban született a nyugat-franciai kisvárosban Saumurban, de a tehetséges tervező a világot már Párizsból hódította meg. Mi nők igazán sokat köszönhetünk neki, többek között a nadrágot, a kis fekete ruhát és a kosztümöt. Nem túlzás állítani, hogy munkássága nem csupán a szűken értelmezett divatvilágra volt korszakalkotó hatással, de az akkoriban alapvetően a férfiak által irányított világban erejével, tehetségével és állhatatosságával igazi példakép volt a korabeli hölgyek számára.
A ruhakollekciók mellett a Chanel illatkompozíciói is a divattörténelem alappilléreinek számítanak az első ikonikus illat, az Ernest Beaux francia-orosz vegyész és parfümőr által komponálta Chanel No 5. 1921-es megjelenése óta. Az üvegkockába zárt, aldehidet is tartalmazó, aranyló kompozíció, melyet 80 különféle virágból szedtek csokorba, nők millióit ejti rabul napjainkig.
A Chanel illatok elegáns nagykövetei
A Chanel ház mindig ügyelt arra, hogy illatkompozícióinak képviselői nőies, elegáns, stílusos hölgyek legyenek. Olyan nőkre esett a választás, akik megjelenésük és kisugárzásuk alapján az adott korszak legelegánsabb dívái, vagy ünnepelt szépségei voltak. Gondoljunk csak az utánozhatatlan Marilyn Monroe-ra, de említhetjük például a legendás francia színésznőt Catherine Deneuve-öt, aki a 70-es években képviselte a neves divatcég ikonikus illatát. A későbbiekben is tehetséges, gyönyörű és elegáns nők adták arcukat a Chanel illatokhoz, mint Carole Bouguet, Nicole Kidman, Audrey Tautou, Keira Knightley – egytől-egyig remek választás.
Egy illatkompozíció a fiatalabb generációknak
A Chanel ház eredetileg és nem titkoltan a fiatalabb korosztály számára készítette el a Coco Mademoiselle-t, alternatívát kínálva számukra, hogy egy hozzájuk illő illattal ők is megélhessék a „Chanel csodáját”.
A 2023-as, modern köntösbe bújtatott és egy új, varázslatos reklámkampánnyal megtámogatott kompozíció azon fiatal hölgyeknek készült, akik bár az illatválasztásnál az eleganciát tartják szem elött, függetlenek és bátrabban átlépik a határokat. Szerencsére az arculat jól látható elmozdulása ellenére az önmegvalósítóbb, szabadabb nőiesség irányába, az illat semmit nem veszített a Chanel illatokra jellemző eleganciából.
Az alkotók sikeresen megkomponálták napjaink egyik legvonzóbb illatát. A Coco Mademoiselle egy olyan alkotás, amely egyszerre erős és finom, fiatalos, de magabiztosan csábító, modern, miközben mégis klasszikus…
A borostyános, virágos, addiktív illat Jacques Polge alkotása. Az illat kezdésében a narancs, a mandarin, a bergamott és a narancsvirág jegyei dominálnak. A szívjegy virágos jegyeket hoz, a török rózsa, a jázmin, a mimóza és az ylang-ylang felütéseivel. A lezárást a pacsuli, a fehér pézsma, az édes vanília, a vetiver, valamint a melegséget adó tonkabab és az opoponax elegye adja.
Az illat nagykövetének választott ifjú hölgy, akinek ismertsége nagyot nőtt a kampány elindítása óta, a fiatal kanadai-ugandai színésznő, Whitney Peak. A fiatal szépség, akit a nagyközönség leginkább a Gossip Girl sorozatból ismerhet, tökéletes megformálója az illat üzenetének. Az attraktív Whitney Peak generációjának tükre, független, magabiztos, kíváncsi, végtelenül bájos és nőies.
A Coco Mademoiselle kétségtelenül a független, modern, szabad nőt ünnepli. Az esztétikus, játékos kampányfilm és finom vonásokkal bíró Whitney Peak nyitott személyisége, lebilincselő jelenléte kézzelfoghatóvá teszi a nézők felé mindezt.
Figyelemreméltó reklámkampány
A Joseph Kosinski által rendezett, lenyűgöző reklámfilm csodálatos hangulata nagyban köszönhető a jól megválasztott aláfestő zenéjének. A 70-es évek legendás, búgó hangú dívájának, Amanda Lear-nek egyik legnagyobb slágere a „Follow me” hatásos dallamvilága és a gyönyörű fényképezés sajátos és lenyűgöző esztétikát teremt. A történetben a fiatal nő szórakozni indul barátnőivel a párizsi éjszakába. A nézőknek szánt üzenet nyilvánvaló: nevess, játssz, táncolj, ismerkedj, és közben érezd magad fantasztikusan. Whitney elegáns, finom játéka, a csodás zene és a fekete-fehér színvilágban fényképezett kampányfilmben többször megjelenő Párizs csodálatos panorámája lenyűgöző hatást kelt.
Függetlenül attól, hogy voltak, akik az illat korábbi arcát Keira Knightley-t szívesebben látták volna az új kampányban, az illat és a hozzá kapcsolódó videó hatalmas sikert aratott szakmai körökben is. A Coco Mademoiselle új, Whitney Peak személyével kiegészült elegáns reklámkampánya által, mely véletlenül sem provokatív, mégis némileg kilép a Chanel szokásos képi világától, egy friss, mai, izgalmas és inspiráló alkotás született.