Post Image

AMIKOR BRAD PITT NŐI PARFÜMÖT REKLÁMOZOTT…

Rúzs & Más / 2023-02-01

Semmi túlzás nincs abban, ha 2012 legnagyobb divatszenzációjának aposztrófáljuk Brad Pitt szereplését a legendás Chanel divatház ikonikus Chanel No. 5 női illatának reklámkampányában. Az igen megosztó, Joe Wright által rendezett reklámfilmben a sármos színész személyében először képviselte férfi a közismert női illatot.

A minden idők legnépszerűbb női illatának tartott Chanel No. 5 kompozíciót, melyet Ernest Beaux alkotott meg, és amely formabontó módon aldehideket is tartalmazott, először 1921-ben mutatták be. A legendás illat fiatalított, újra gondolt verziója Jacques Polges orrát dicséri és 1986-ban került az üzletek polcaira.

A Chanel No. 5 leghíresebb arca a csodálatos Marilyn Monroe volt, akinek nagy port kavaró mondata közismert, miszerint éjjel az ágyában semmi mást nem visel, mindössze egy csepp Chanel No. 5-t. A későbbiekben olyan további gyönyörű és tehetséges hírességek képviselték a márkát mint Catherine Denevue, Carol Bouquet, Nicole Kidman és a különleges szépségű francia színésznő Audrey Tautou.

Az illat rajongói között volt Marlon Brando is, de Andy Warhol művészi hagyatékának is fontos részét képezi a Chanel No. 5 parfümös üvegét ábrázoló szitanyomat, mely a kifinomultság és a luxus szinonimájaként ábrázolja azt.

De térjünk vissza a szóban forgó, fekete-fehérben fényképezett videóra! A forgatás idején 48. életévét taposó, kétségkívül nagyon sármos Brad Pitt, hosszú hajjal, hanyag eleganciával, David Brent-szakállal áll egy egyenletesen megvilágított szobában és elmond egy rövid verset, mely nyers fordításban valahogy így hangzik:

„Ez nem egy utazás. Minden út véget ér, de megyünk tovább. A világ megfordul, és mi is vele fordulunk. A tervek eltűnnek, az álmok átveszik az uralmat. De bárhová megyek, ott vagy. A szerencsém, sorsom, a vagyonom. Chanel No. 5. Elkerülhetetlen.”

Az alkotók eredeti törekvése az volt, hogy a nézőnek azt el kell képzelnie, hogy Pitt egy nőhöz beszél, mielőtt rájönne, hogy a színész egy 91 éves illatklasszikusához, illatklasszikusáról értekezik.

Sokan nem érették, mi volt az elképzelés, a fanyalgók szerint ködös, értelmezhetetlen és koncepció nélküli és erőltetetten művészkedő a videófilm. Egyesek Brad Pitt szereplését, bizarrnak, hiteltelennek, a szépnek hangzó sorokat üresnek, semmitmondónak minősítették, még gúnyos paródiák is készültek a témában.

A Harper’s Bazaar főszerkesztője például a következő nyilatkozatot tette: „Ma körülbelül 17-szer néztem meg Brad Pitt Chanel No.5 reklámját. Még mindig nem tudom, mit érzek ezzel kapcsolatban.”

Ilyen és ehhez hasonló értékelések láttak napvilágot, miközben a divatszakma és a vásárlóközönség nagy részéhez eljutott az üzenet és imádták, briliáns reklámfogásnak minősítették Brad Pitt szerepeltetését a reklámfilmben.

Az ő álláspontjuk szerint Brad Pitt annyira stílusos, szuggesztív és megnyugtató orgánumával olyan tiszta és őszinte hatást keltő ebben a kisfilmben, hogy az túlmutat a nemek közötti határokon.

Íme a reklámfilm:

A Chanel divatcég nem sokkal a videó kiadását követően egy második résszel rukkolt elő. A divatházra jellemző elegáns színvilágban forgatott videófilmben csodálatos képi elemeket és gyönyörű nőket is láthatunk, de Brad Pitt bár jelen van, inkább csak narrátorként szerepel.

A fanyalgók szépítésnek minősítették az újabb film kiadását, míg mások egy zseniálisan kitalált és mesterien kivitelezett marketingterv újabb lépéseként értékelték a videót. Egy bizonyos, a reklámkampány elérte célját, sokat és sokan beszéltek róla, a videó kiemelt figyelmet kapott.

A Chanel No.5 megalkotásának 100. évfordulójának emlékére a divatház, melyet Coco Chanel alapított, visszatért az eredeti hagyományokhoz és ismét női arcot adott a legendás illathoz. Az egyperces „Dancing on the Moon” című rövidfilmben a sokoldalú francia színésznő Marion Cotillard szerepel, oldalán a világhírű balettművész Jérémie Belingard látható.

Kapcsolódó bejegyzések