A PARFÜM NEM EGYSZERŰ KIEGÉSZÍTŐ – EGY ÉLETÉRZÉS!
A Parfum.hu webáruház számomra egy fogalom, a fiammal egyidős, 17 éve kínálja a parfümipar remekeit, többszáz márkát, bestsellereket, újdonságokat és olyan niche parfümöket, amelyek csak náluk elérhetők. A parfum.hu-n az újdonságok és akciók mellett rengeteg érdekességet megtudhatunk a parfümök világáról a Parfüm Magazin – vagyis a parfum.hu blogja – által. Ráadásul személyes tanácsadással is rendelkezésünkre állnak, ha nem volnánk biztosak a választásunkat illetően.
Szerettem volna betekintést nyerni a parfum.hu kulisszái mögé, mégpedig közvetlenül az ügyvezető, Uhljar Róbert segítségével. Nem volt egyszerű időpontot egyeztetnünk – az interjúból kiderül, miért, ahogyan az is, hogyan tud egy kis családi cég a hatalmas konkurencia ellenére sikeresen üzemelni ezen a kihívásokkal teli piacon!
Rúzs és Más: 2005-ben, a parfum.hu indulásakor még szinte gyerekcipőben járt az online vásárlás. Hogyan jutott eszükbe és miért éppen a parfümök forgalmazása mellett döntöttek?
Uhljar Róbert: Mindig nyitott szemmel jártam az életben, és ösztönösen döntöttem, amikor letettem a voksomat a parfümök mellett. Üzleti beállítottságomnak és az ösztöneimnek köszönhetem, hogy egy olyan szegmensbe csöppentem, ami valóban gyerekcipőben járt akkoriban. Jó döntés volt!
R&M: Ön mivel foglalkozott korábban és hogyan vált parfümszakértővé?
U.R.: Köszönöm a szakértő titulust, de az én szerepem ebben az áruházban, inkább üzleti vonalon mozog, mint parfümszakértőin. A mellettem/velem dolgozó kollegák teszik a vállalkozást olyanná, amit most képvisel. Korábban multi cégnél dolgoztam üzleti területen, és akkor pattant ki a fejemből ez az ötlet.
R&M: Meséljen a családi vállalkozásról – hogyan épül fel, hányan dolgoznak a cégnél?
U.R.: Talán hihetetlen, de a feleségemmel ketten vagyunk a cég gerince. Ő a papírmunkában, én az összes többi dologban vagyok napi szinten érintett. Cégünknek külsős munkatársai vannak, akik programozást, SEO-t, web designt, Social Media-t, szállítást és csomagolást végeznek, nem utolsósorban adminisztratív munkát végeznek.
R&M: Nagyon szimpatikus, ahogyan a vásárlóikhoz és az üzleti partnereikhez viszonyulnak. Ez egy előre átgondolt stratégia volt Önöknél vagy ösztönösen alakították ki a közvetlen kommunikációjukat illetve a kölcsönös bizalmon alapuló munkakapcsolataikat?
U.R.: A legfontosabb szlogen számomra, (és ez ösztönös) hogy úgy szolgáljam ki a vásárlóinkat, ahogy azt szeretném, hogy engem kiszolgáljanak bárhol az életben. Ezt érzi vásárló, és hálás érte, aminek számtalan visszajelzését olvashatjuk az egyik legnagyobb magyar árösszehasonlító oldalon is. A kölcsönös bizalmon alapuló kommunikáció üzleti partnereinkkel nagyon fontos, mert az első perctől egy pozitív képet alkot a két cég viszonyáról, és azt hogy mi várható a közös munka folyamán (egyfajta kitekintés a jövőbe).
R&M: Illattanácsadással, személyes segítséggel állnak a vásárlóik illetve az érdeklődők rendelkezésére. Hogyan tudnak segíteni valakinek, aki teljesen tanácstalan?
U.R.: Van egy külsős kolleganőnk, Gyöngyike (Debre Gyöngyi), aki „parfüm fan”, és hosszú évek óta a segítségünkre van. Minél több információhoz igyekszünk jutni a vásárló személyiségét, öltözködését, stílusát illetően valamint arról, milyen illatokat használt eddig, és természetesen milyen árkategóriában keres illatot.
R&M: A parfum.hu-n, ma már 4000-nél is több illatot találunk. Mennyi idő alatt vált családi vállalkozásuk az ország egyik legnagyobb online parfümáruházává?
U.R.: Minél több szereplős a piac, annál nagyobb a konkurencia. Nem utolsó sorban, a külföldi illetékességű áruházak térnyerése nem könnyítette meg a dolgunkat. Úgy tudtunk a magyar online piac meghatározó tagjai maradni, hogy közben háromszor annyi áruház kínál parfümöt vásárlásra, mint 10 éve. Mindig igyekeztünk a kedvelt áruházak között maradni, de ebben rengeteg munka, és alázat van.
R&M: Milyen eszközeik voltak csaknem 2 évtizeddel ezelőtt arra, hogy megismertessék a parfum.hu-t, a parfümkedvelő közönséggel?
U.R.: Nem sok. A google kereső volt az egyetlen, ahol áruházunk már anno is előkelő helyen állt, a folyamatos háttérmunkának köszönhetően. Aki ezt a költséget (ami valójában befektetés) meg akarta spórolni, az saját maga alatt vágta a fát. Már akkor is az volt a legfontosabb, hogy a vásárlóink elégedettek legyenek, és így szájról-szájra terjedt a parfum.hu szolgáltatásának minősége, és ügyfélközpontúsága.
R&M: A pandémia segített vagy nehezítést jelentett Önöknek?
U.R.: Határozottan segített. A parfüm nem egyszerű öltözködési kiegészítő, mint egy napszemüveg, vagy karóra. Az illat egy életérzés, egy emlék, egy pozitív gondolat formájában. Hat a pszichénkre, így ha velünk van napközben, emeli a hangulatunkat, azt gondolom. Erről ezért nem mondanak le az emberek, még akkor sem ha otthon a számítógép előtt épp online meetinget tartottak, a pandémia alatt.
R&M: Van-e olyan illatcsalád vagy akár konkrét illat, ami bestseller, kiemelkedően keresett a vásárlóik körében?
U.R.: Minden évben van új bestseller, ahogy a divat változik, vele az illatok is irányt váltanak. Természetesen vannak időtlen illatok, amiket minden évszakban keresnek, és nagyon népszerűek.
Értem ez alatt többek közt a Dolce & Gabbana Light Blue, Bvlgari Omnia sorozat, Shiseido Zen vagy a DKNY Woman illatokat.
R&M: Nagyon igényes, tartalmas cikkeket olvashatunk a parfum.hu blogján – sok érdekességet tudhatunk meg a parfümökről, de ezeken felül például életvezetési témákban is. A szerzőik cégen belül találhatók vagy külső szakértőket kérnek fel a cikkek megírására?
U.R.: Több fős külsős csapat dolgozik a cikkeken, pszichológus bevonásával. Nem bízzuk a véletlenre a dolgot. A tartalomgyártás mára az egyik legfontosabb témakörré nőtte kis magát, és aki erre nem költ, az évek múlva fogja megtapasztalni ennek negatív hatásait. Témáink szerteágazóak, és igyekszünk igényes kivitelben átadni azokat olvasóinknak.
R&M: Önnek mely illatok a személyes kedvencei? Vagy ha túl sok van ahhoz, hogy kiemeljen néhányat, akkor melyik a kedvenc illatkategóriája?
U.R.: A Christian Dior Homme sorozatát kedvelem, a maga a mai napig utánozhatatlan összetévőivel. Nem vagyok egy nagy parfümhasználó, bármennyire is meglepő. Nyáron, a nagy melegben imádom a Calvin Klein CK One illatát, és a Thierry Mugler Come Together-jét. 5 illatból áll a kollekcióm jelenleg.
R&M: Az évek során változott az ízlése? Ha igen, milyen irányban?
U.R.: Olyannyira változott, hogy amíg régen kedveltem egyes illatotokat, úgy azokat már sajnos nem tudom használni. Nehezen fogadok be új illatokat, mert a bőröm kemikáliája miatt, intenzívek lesznek rajtam a parfümök, egyúttal zavaróak is. Azt gondolom az etalon bőrtípus (nem savas, és nem lúgos) szerencsés, mert sok parfümöt tud előszeretettel használni (azt gondolom, ezt az étkezés is befolyásolja).
R&M: Milyen típusú illatokat kedvel a hölgyeken?
U.R.: Nagy „szerelem” hölgyeken, az Armani Emporio She-je, Az YSL Cinéma-ja, és a Roberto Cavalli Just Cavalli-ja.
R&M: Mit csinál, amikor nem a parfümökkel foglalkozik?
U.R.: Testi-lelki-szellemi egészségemet ápolom, tartom karban elsősorban, a családi teendőim után. Testi egészségemet sportolással, futással tartom karban, heti 2-3 alkalommal, és elegendő alvással. Lelki-mentális egészégemet stressz levezetéssel, kertészkedéssel, zene hallgatással. A családdal erdőben kirándulunk, és eljárok hobbi szinten futóversenyekre a megszokott csapattal, ami teljesen feltölt.