Post Image

MEGNYITOTT A FABERGÉ MÁRKAKÉPVISELET BUDAPESTEN!

Rúzs & Más / 2022-10-07

Összesen mintegy 1,5 millió euró értékű ékszer kollekció bemutatásával nyitotta meg első magyarországi hivatalos márkakereskedését a Fabergé, Európa leghíresebb aranyműves dinasztiája a Párisi udvarban. Az eseményen a Fabergé ékszerház munkái mellett kizárólagos hazai partnerük, a Tamas L’Orant márka egyedi karóráit is láthatták az érdeklődők. A megnyitón jelen volt Sarah Josephine Fabergé, a Fabergé Örökség Tanács alapító tagja, a Fabergé különleges projektek igazgatója, Nicola Clary, a Fabergé kereskedelmi vezetője és Tamás Lóránt, a Tamas L’Orant tulajdonosa, aranyműves.

faberge, ekszer, marka, markakepviselet, budapest, luxus, ruzs es mas

Nicola Clary, Caterina Di Pasquale, Sarah Josephine Fabergé, Ifj. Tamás Lóránt, Tamás Lóránt, Tamás Lola Gizella, Tamás-Györök Melinda

Történelmi pillanatoknak lehettek szemtanúi a Párisi udvarban tartott ékszerbemutató résztvevői: nem csak két ékszerműves család együttműködésének hivatalos bejelentésén vehettek részt, de egyben elsőként láthatták a Fabergé, és hazai márkaképviselőjük, a Tamas L’Orant márka ez alkalomból bemutatott kollekciót is.

faberge, ekszer, marka, markakepviselet, budapest, luxus, ruzs es mas

Dévényi Dalma

A Fabergé család azzal tisztelte meg az ékszerek világa iránt érdeklődő hazai közönséget, hogy a közös együttműködés kezdetét jelentő Párisi udvari márkaképviselet megnyitására Magyarországra hozta a nagyértékű drágaköves ékszerkollekciójának kiemelkedő darabjait. A bemutatásra kerülő ékszerek megalkotás során az ékszertervező dinasztia visszanyúlt az 1885-1917 között készített és világhírűvé vált családi alkotásaik formavilágához: a századfordulós kor hangulata által ihletett drágaköveket, 18 karátos aranyat és platinát felhasználó kollekció ugyanúgy tovább viszi azt a generációk alatt felhalmozott szakmai tudást, precizitást és igényességet, ami a családi vállalkozást mindig is jellemezte és ami a világ ékszerműves szereplőinek legelismertebbjei közé emelte.

faberge, ekszer, marka, markakepviselet, budapest, luxus, ruzs es mas

Sarah Josephine Fabergé és Tamás Lóránt

“Nagyon örülünk, hogy a Tamas L’Orant képviseli a Fabergé márkát és azokat az értékeket, amelyekről a Fabergé ismert a világban. Nagyon sok hasonlóság van a márkák mögött álló két család között abban, ahogy a hagyományról és a múlt értékeinek átmentéséről gondolkodunk. Azt gondolom, hogy az együttműködésünk egyszerre tisztelgés a múlt öröksége előtt ugyanakkor a folyamatos megújulás és fejlődés ünneplése is” – mondta Sarah Josephine Fabergé, a Fabergé Örökség Tanács alapító tagja, a Fabergé különleges projektek igazgatója.

A lélegzetelállító smaragd és rubin köves kollekciók bemutatása mellett, olyan tételek is bemutatásra kerültek, mint például az a gyűrű, amelynek központi ékköve egy több mint 11 karátos, természetes sárga színű (fancy yellow), gyémánt volt.

“Mindig is szerettük volna ebben a régióban jobban bemutatni a Fabergé család gazdag történelmi hagyományait, és kényelmesebb hozzáférést biztosítani alkotásinkhoz a gyűjtők számára. A Tamas L’Orant márkával való találkozás meggyőzött bennünket arról, hogy megtaláltuk a legmegfelelőbb partnert a Fabergé képviseletére a piacon. Valójában már az első találkozás óta tiszta volt számunkra, hogy a tulajdonos, Tamás Lóránt által felépített és képviselt családi márka, apa és fia példátlan együttműködése, valamint az ékszerek, órák, és a szerkezetek iránti szenvedélyük, tökéletesen ki fogják egészíteni a Fabergé alkotásokat. Vállakozásaink ugyanazokat az értékeket képviselik mind a család, az etika, a hagyomány és a kézművesség terén is. Alig várjuk, hogy megírhassuk új partnerünkkel a Fabergé család történetének fontos fejezetét Budapesten” – nyilatkozta Nicola Clary, a Fabergé kereskedelmi igazgatója.

Tamás Lóránt órái között számos olyan darab is szerepelt a bemutatón, amelyet a singapore-i valamint magyar gyűjtők „kölcsönöztek vissza” a tulajdonosának a bemutató kedvéért. Ezeket a darabokat egészítették ki a magyar származású ékszerész saját tervezésű és készítésű gyémánt ékszerei, amelyek közül talán a legismertebb a rangos nemzetközi verseny kategória győztes Tahiti gyöngysor volt.

 

faberge, ekszer, marka, markakepviselet, budapest, luxus, ruzs es mas

Kovalik Natasa

Itt érdemes megjegyeznünk, hogy Tamas L’Orant márkanév alatt forgalomba kerülő karórákból minden esetben csak egyetlen és egyedi azonosító jellel ellátott darab készül. A kézműves megmunkálással megalkotott műremekek „alapanyagát” minden esetben első osztályú, 80-120 éves mechanikus zsebórák szerkezetei adják, amelyhez Lóránt egyedileg tervezi és gyártja az aranytokokat. A minden részletében teljesen manufakturális munka eredményeként előálló alkotásokból évente összesen 6-8 darab készül és azok túlnyomó többségükben ázsiai műgyűjtők körében találnak gazdára.

faberge, ekszer, marka, markakepviselet, budapest, luxus, ruzs es mas

Eke Angéla

– Egyszerűen és közérthetően az ars poeticam: mindennél fontosabb számomra, hogy újjászülethessenek a kezem alatt azok az óra mesterművek, amelyeket a korunk felgyorsult fogyasztási társadalma méltatlanul mellőz. Úgy is fogalmazhatnék, hogy olyan értékmentés és értékteremtés szolgálatában állok, amelynek eredményeképpen új értelmet nyernek a 19-20.századi kézműves óragyártás remekei – mondta el Tamás Lóránt a bemutató és márkaképviselet-megnyitó ünnepség alkalmából.

Az ékszereket Balla Eszter, Dévényi Dalma, Eke Angéla, Gubik Ági, Jakab Juli és Kovalik Natasa mutatta be.

faberge, ekszer, marka, markakepviselet, budapest, luxus, ruzs es mas

Jakab Juli

Kapcsolódó bejegyzések