Egy-a-18-ban szappan

Zsolesz / 2013-05-27

A nyolcféle illatban kapható folyékony – szinte méz sűrűségű – szappanok annyira tiszták és környezetbarátak, hogy legalább 18 módon használhatjuk fel. A tisztálkodás mellett igazoltam alkalmasak például hajmosásra, fogmosásra – különösen a borsmenta –, babaruhák mosásához, masszázsolajnak, borotvaszappannak, de még tisztító, lemosó szerként is. A Dr. Bronner’s termékek nagyon koncentráltak, ezért a legtöbb felhasználási területhez a gyártó higítva ajánlja.
Van még egy nagy különbség a Dr. Bronner’s termékek és egy átlagos, akár bio szappan között. Ez nem más, mint a gyártók, illetve tulajdonosok hozzáállása saját tevékenységükhöz. Nem csak organikus termékeket állítanak ugyanis elő, de a fair trade, azaz méltányos kereskedelem gyakorlatát is a véresen komolyan veszik. 
A termék jelenlegi formája az Egyesült Államokban jött létre 1948-ban, de a Bronner család 1858 óta foglalkozik szappanfőzéssel. A kezdetektől nem csak jobban fizetik alkalmazottaikat, mint a piaci átlag, de arra is figyelnek, hogy az alapanyagokat (kókusz-, narancs-, borsmenta és más olajokat előállító farmerek is tisztességesen éljenek a munkájukból. Segítségükkel a világ több pontján mintegy 10 ezer ember élhet méltó, a környezetüknél jellemzően lényegesen magasabb életszínvonalon. Minden alapanyag fenntartható gazdálkodásból származik, legyen az Sri Lankán, Ghánában, Palesztinában, Kanadában vagy Izraelben.
Bár a Dr. Bronner’s termékek árban is más kategóriát képviselnek, mint a szintetikus módon előállított dömpingáru, annyira koncentráltak, hogy megfelelő módon és mennyiségben felhasználva egy-egy fürdés vagy hajmosás mégsem kerül többe, mint az eddig használt átlagos termékekkel. Zuhanyzásnál például elég néhány cseppet egy szivacsra tenni ahhoz, hogy dús hab képződjön, amivel tetőtől talpig lemosakodhatunk.
A Dr. Bronner’s márka minősége, kereskedelmi hozzáállása meggyőző volt, így büszke vagyok rá, hogy cégünk lehet a kizárólagos hazai forgalmazó – mondta el a Vesta International Kft. kozmetikai ágazatvezetője. Vassné Varga Viola hozzátette: a forgalmazás más tekintetben is hálás feladat, hiszen ha egyszer valaki kipróbálja a termékcsalád valamelyik tagját, szinte biztos, hogy legközelebb is felhasználója lesz, és másoknak is ajánlani fogja.

 

Kapcsolódó bejegyzések