Az Alverde újabb elismerése
Ehhez azonban egy háromlépcsős, világszerte egyedülálló vizsgaeljáráson kellett átesniük a jelölt márkáknak, ezek a szakaszok a jelölés, értékelés és végül döntéshozás. A vizsgálati eljárás első lépésében egy reprezentatív piackutatás (Ipsos) keretében a megkérdezettek jelölhették a márkát a versenyre. Ezt követően a sajátmárkás terméket egy, a fenntarthatósági intézet által összeállított kritériumrendszer alapján vizsgálták, az ökodesignt, a nyersanyag kinyerését, a nyersanyag szállítását, az előállítást, a csomagolást, a leosztást, az értékesítést és megsemmisítést. Az alverde natúrkozmetikai termékek minden kritériumnak megfeleltek. Az alverde natúrkozmetikumok már több kitüntetést is magukénak tudhatnak, többek közt a NAWI-díját, a fenntartható gazdaságért. Ennél a zsűri tagjai azt méltatták, hogy a minőségorientált natúrkozmetikai termékek nagy felhasználói csoport számára érhetőek el, kedvező áron.
Az alverde termékek alapanyagainak kiválasztásánál előnyben részesítik az ökológiai gazdálkodásból származó összetevőket. A termékek mentesek az ásványi olaj alapú alkotóanyagoktól, nem tartalmaznak szintetikus illat- és színező anyagokat, valamint tartósítószereket. Az alverde termékek nagy része a Vegan zárjegyet viseli magán, ami garantálja, hogy a termék nem tartalmaz állati eredetű összetevőket. Minden alverde termékre érvényes, hogy a fejlesztés során nem alkalmaznak állatkísérleteket. A termékek az ellenőrzött natúrkozmetikumok nemzetközi logóját, a NaTrue-t is magukénak tudhatják. Ezen felül a termékek csomagolása is újrahasznosított alapanyagokból készül.
Az alverde natúrkozmetikai család 1989-ben jelent meg, mint az első kereskedelmi márka a natúr kozmetikumok területén és azóta egyre keresettebbé vált. „Magyarországon 2002 óta hirdetik a dm üzletek polcain a „Hatékony ápolás a természettel összhangban” filozófiát. A közel 300 különböző cikket felölelő natúrkozmetikai termékcsalád központi helyet foglal el a dm kínálatában, ezért most az üzlettérben egy helyre gyűjtve találhatják meg a vásárlók”. Mondta el Kanyó Roland, a dm PR menedzsere.