6+1 shoppingoló típus
1. Az életvitelszerű vásárló
A magas vagy alacsony büdzsé csak annyiban számít ennél a típusnál, hogy a high end vagy a second hand üzletek sorát látogatja visszajáróként. A lényeg, hogy rendszeresen jusson „anyaghoz”, azaz napi vagy heti szinten tegyen egy kört kedvenc üzleteiben és térjen haza hatalmas batyuval. Magához hasonlókkal szeret portyázni, hiszen egymás stylistjaként még jobban kiteljesedhetnek az órákig tartó shoppingtúrák alatt. Ennek ellenére a leggyakrabban ismételt mondása kiélezett helyzetekben: „Nincs egy göncöm sem, amit felvehetek…”
2. A shopaholic
Rossz napom volt a munkahelyen? Vásárolok egyet. Összevesztem a pasimmal? Megnézem a kedvenc cipőboltomat. Felidegesít a dugó? Beugrom a parkoló melletti butikba… Depresszió és stressz ellen tényleg jobb, mint az alkohol, a drog vagy a cigi, de ugyanúgy kialakulhat a függőség, ami erősen megviselheti a pénztárcát. Az életvitelszerűek is innen indultak anno, annyi a különbség, hogy nekik ma már nincs szükségük különösebb indokra.
3. A kedvezményvadász
Mindig tudja hol és mennyiért lehet a legjobb cuccokat a legjobb áron beszerezni. Mégis honnan? Rejtély, ezzel a különleges szenzorral születni kell. Képes hosszú-hosszú kilométereket megtenni egy nagy leárazásért, és már azt sem veszi észre, hogy egy műszaknyi időt eltöltött a kedvezménykörutakkal. A 2.0-ás verzió egy idegen városban is megleli a legjobb leárazásokat, szimpla városnézés közben. Ő az, aki akár fizikai erőszakot is képes alkalmazni egy nagy leárazási hisztéria közepette az áhított darab megszerzéséért.
4. A last minute vásárló
Az a típus, aki még a mennyasszonyi ruháját is az utolsó este kezdené felkutatni. Frusztrálja minden, ami a vásárlással jár, a keresgélés, a próba, a tömeg, az elvesztegetett idő. Sokszor még próbálni sem hajlandó, így kerülhet a gardróbba olyasmi, ami sem színben, sem stílusban nem passzol semmi máshoz, még a gazdájához sem. Sokak az időhiányt teszik ezért felelőssé, ők azonban gyanúsak, hiszen tudjuk, hogy mindenre van idő, amire szeretnénk…
5. A window-shopper
Van, aki a művészetet látja az üzletekben, így ennek megfelelően, múzeumként használja azokat. Kíváncsi a legújabb kollekciókra, elképzeli, hogyan állna rajta a piros ruha a kirakatból, végiglapozza az összes sztenderdet az üzletben, de még a próbafülkéig sem jut el. Ha mégis, a ruhát csak fülke-szelfizés eredményeként láthatják a barátai, nagyon ritkán szánja magát tettekre.
6. A márkatudatos
Mindegy hogy a kifinomult ízlés, a sznobizmus vagy a márkahűség vezérli, nem hajlandó egy bizonyos szint alá „süllyedni”; a jól látható márkajelzések pedig saját státuszának tisztázását is szolgálják a külvilág felé. Többnyire minden beszegést, négyzetmillimétert átvizsgál és kiszúrja a legkisebb hibát is. Sok próbafülkében eltöltött idő és alapos átgondolás után csak olyan ruhákat választ, amiknek biztosan van már otthon kísérődarabja.
+1. A kísérőszemélyzet
A mindehhez asszisztáló, ellenkező nem képviselője. Legyen last minute vagy shopaholic a nő, a férfiak többnyire egy csoportot képeznek, akik ezt próbálják túlélni; néma kísérőként, mobilt pötyögtető várakozóként vagy éppen ingerülten. Csak a legszerencsésebbeknek adatik meg, hogy párjuk a vásárlásban is partner legyen, sőt, akár hasznos segítséggel is tudjon szolgálni.
Most a parndorfi Designer Outlet minden shoppingoló számára közös pontként szolgál, ahol a magyar vendégeket már az augusztus 20-i hosszú hétvégétől magyar tájékoztatókkal várják a 27-i Late Night Shoppingra készülve. Az akár 80%-os leárazások és a 23 óráig húzódó nyitva tartás minden vásárlótípust kielégítenek. Az Escada, Karl Lagerfeld, Furla, Diesel vagy Calvin Klein kínálata most bővül az osztrák upcycling designerek bemutatójával, a felnőtteknek és gyerekeknek szóló a színes programok pedig felüdítenek a vásárlás szüneteiben.