Post Image

2-BŐL 1 NŐ NEM ELÉGEDETT MAGÁVAL – BESZÉLJÜNK AZ ÖNSZERETETRŐL!

Rúzs & Más / 2021-03-09

Krízisben az önszeretet? Világszerte minden második nő érez inkább kételyt önmagával szemben, mint elégedettséget. Aktivista márkaként a The Body Shop globális kampányt indít az önszeretet és önelfogadás mellett, melynek nemzetközi nagykövete Jameela Jamil, brit színésznő, modell, író és aktivista.

the body shop, felmérés, kutatás, önszeretet, önbecsülés, énkép, nő, női énkép, rúzs és más, kampány, aktivista, jameela jamil

Jameela Jamil

A The Body Shop nemzetközi felmérése rávilágít a nők magukról alkotott negatív képének növekvő problémájára. 2-ből 1 nő nem elégedett önmagával, 60%-uk pedig vágyik rá, hogy jobban megbecsülje valódi önmagát. A The Body Shop úttörő felmérése azért készült, hogy a márka a sürgető probléma iránt elkötelezve arra hatékonyan reagálhasson, tovább folytatva állandó küldetését a nők önbecsülésének növeléséért. A “Szeresd önmagad” kampány, ezt a célt kitűzve Jameela Jamil színésznő és aktivista támogatása mellett helyi nagykövetekkel összefogva valósul meg.

A felmérés alapján a Dél- Koreában, Szaúd-Arábiában és Franciaországban élő nők a legbizonytalanabbak, ha önképükről van szó, míg Dániában, Ausztráliában és az Egyesült Államokban a leginkább elfogadóak önmagukkal szemben. A 2020 novemberében és decemberében készült felmérés 21 országban több, mint 22 000 nőt szólaltatott meg. Az önértékelésre, boldogságra és elégedettségre vonatkozó tudományos mérőszámok segítségével tárja fel, hogy az életkor, a nem, a lakóhely és az életszínvonal hogyan befolyásolja az emberek önmagukról alkotott véleményét.

A FELMÉRÉS NÉHÁNY FONTOS EREDMÉNYE:

– A Covid-19 vírus okán kialakult helyzet inkább pozitív irányba változtatta meg a módot, ahogy a nők önmagukra tekintenek

A közösségi média felületeket gyakrabban használók közt alacsonyabb az önszeretet szintje, ám kétszer annyian állítják közülük, hogy megkapják a szükséges érzelmi támogatást, mint azok, akik nem használják ezeket a felületeket

– A top 3 ok, amiért a nők elbizonytalanodnak magukban: anyagi státusz (32%), a kitűzött életcéljaik elérésében érzett kudarc (25%), kinézet (23%)

– Az Egyesült Királyságban megkérdezett nők 47%-a érzi azt, hogy “nem elég jó”, míg ez az arány Brazíliában 27%

– Az Egyesült Királyságban megkérdezett nők 72%-a szeretné, ha a teste máshogy nézne ki

– Az egyedülálló nők 37%-a és a kisebbségek 38%-a az önmagukkal legkritikusabb táborába került, míg a házasoknál 21%, a nem kisebbségeknél pedig 25% ez az arány

A fiatalabb nők jobban érintettek. A Z generáció megkérdezett tagjainak 50%-a a legkevésbé magabiztos nők táborába tartozik, míg a náluk idősebbek pozitívabban látják önmagukat

A felmérés talán legmeglepőbb eredménye, hogy a vírus utáni helyzet inkább pozitív módon hatott a nők énképére, mint rontott volna rajta. Ugyanakkor azok a nők, akik eleve szigorúbbak voltak önmagukhoz, hatszor valószínűbben nyilatkozták azt, hogy a vírushelyzet tovább rontott önmaguk megítélésében, azokhoz hasonlóan, akik az anyagi körülményeik miatt is aggódtak. Mindez azt sugallja, hogy épp a társadalom legsebezhetőbb nőtagjainál nőtt tovább a probléma. A felmérés azt is kimutatta, hogy minél alkalmazkodóképesebb valaki személyisége, annál gyorsabban vissza tudja nyerni régi önmagát egy krízishelyzetet követően.

Az egyik legfontosabb tényező, ha az önszeretetről van szó, a közösségi média hatása. Azok, akik aktívan használják ezeket a felületeket kétszer többen nyilatkozták, hogy érzelmi támogatást kaptak a nehéz időkben, mint azok, akik nem használják gyakran. Ez arra világíthat rá, hogy a közösségi média fontos összekötő és támogató szerepet tölthet be a nők között. Ugyanakkor az aktív felhasználók sokkal inkább hasonlítják magukat másokhoz, ami elbizonytalanítja őket, negatív testképet
eredményezve.

“Aktivista márkaként küldetésünk egy szebb és igazságosabb világért harcolni. Annak érdekében, hogy valódi pozitív hatást érhessünk el, önmagunkkal kell kezdenünk a változást. Mindenkit arra szólítunk fel, hogy emelkedjen fel és találjon erőt saját maga szeretetében és megbecsülésében – ez különösen fontos, mikor ennyi kétség és bizonytalanság vesz minket körbe. Izgatottan lépünk erre az útra mind egyénileg, mind kozmetikai márkaként.” – Banga Ildikó, a The Body Shop hazai franchise-partnerének kereskedelmi igazgatója

the body shop, felmérés, kutatás, önszeretet, önbecsülés, énkép, nő, női énkép, rúzs és más, kampány, aktivista, jameela jamil

“Az önszeretet és megbecsülés hiányára érzelmi vírusként tekintek, ami szomorú módon épp a legfiatalabb korosztályt veszélyezteti leginkább. Önmagunk szeretete kemény belső munka, tegyük meg hát az első lépést önmagunk elfogadásáért! Nőként büszkének lenni önmagadra, elhinni, hogy elég vagy “úgy, ahogy vagy” valódi közösségi és politikai tett. -Jameela Jamil, színésznő és aktivista, a kampány globális nagykövete

MI AZ ÖNSZERETET?
Több elemből áll össze, de mindenképp azzal kezdődik, hogy felismerjük és megbecsüljük a belső értékeinket és egyéniségünket.

1 MILLIÓ TETT AZ ÖNSZERETETÉRT
A The Body Shop célul tűzte ki 1 millió olyan tett összegyűjtését 1 év alatt világszerte, amik önszeretetre ösztönöznek. Grandiózus vagy a legapróbb gesztus – minden pozitív cselekedet segít, hogy együtt valódi változást érhessünk el. A megvalósításhoz a kampány ideje alatt folyamatosan osztanak meg tippeket a social media felületeiken, a The Body Shop blogon és a thebodyshop.hu-n.
“Hisszük, hogy az önszeretet nem csupán egy fogalom, igazi tapasztalat. Ezen meggyőződésre alapozva indítjuk el ezt a mozgalmat, kihangsúlyozva, hogy az önszeretet valódi tetteket kíván – és minden nagy változás ilyen bátor tettekkel kezdődik, legyen az személyes vagy globális szintű.”

Az online felmérés 22 országban, 2020 november 22. és december 8. között készült. A megkérdezettek a 18 éves és annál idősebb korosztályokból kerültek ki. Hozzávetőlegesen 22 619 embert ért el a felmérés, a kitöltők száma országonként körülbelül 1000 fő volt.

Kapcsolódó bejegyzések