Post Image

TIPPEK EGÉSZSÉGES ÉS FINOM TÍZÓRAIHOZ

Rúzs & Más / 2018-09-25

Az iskolakezdéssel a nyári gondtalanság nem csak a gyerkőcöknek, de a szülőknek is véget ért. Leginkább az anyukáknak, akik ilyenkor újra kezdhetik a fejtörést, hogy vajon mi is kerüljön az uzsonnáscsomagba?

Milyen az ideális uzsis doboz? 

Mi már nagyon sokfélével próbálkoztunk – a műanyagok lehajtható teteje és pattintós zárja hamar eltört, a túl magas dobozka nem fért a táskába, a túl kicsi dobozba pedig nem fértek a szendvicsek. Végül a strapabíró kapcsos, alumínium kivitelnél kötöttünk ki – amolyan profi kirándulós cucc. De nagyon praktikusak az osztott dobozok kisebb étkű gyerkőcök esetén, akik inkább többféléből, de kevesebbet csipegetnek.

Szendvics, másképp

Az örök klasszikust illetően kell egy kis fantázia, hogy csemeténk ne unja meg egy hét alatt a párizsis zsemle- szalámis zsemle kombót.  Jó, ha a szendvics puha, de nem morzsálódó kenyérből készül, és természetesen még jobb, ha teljes kiőrlésű lisztből készült pékárut használunk. Praktikus a gyereknek, akár kisebb, akár nagyobb, több kisebb szendvicset készíteni, így, ha csak kevesebb ideje marad, akkor is be tudja fejezni a falatozást. A zsömlébe tehetünk különféle krémeket – kőrözöttet, padlizsán krémet, tojáskrémet – egyben kisütött tojásrántottát, vagy vékonyra szeletelt húst (ha marad hétvégéről) majonézzel, salátalevéllel.
A háromszögre vágott szendvicseket általában minden gyerek szívesen eszi, ezeket variálhatjuk tetszés szerint. Amire figyelni érdemes, hogy az energiát adó szénhidrát mellett mindig kerüljön az uzsonnába elegendő fehérje, és megfelelő mennyiségű vitamindús zöldség is. Az optimális szendvics például egy magos péksüti tonhalkrémmel és uborkával, vagy vékonyra szeletelt csirkemellcsíkokkal, retekkel. Készíthetünk zabpelyhes fasírtgolyókat is, vagy éppen bedobozolhatunk sárgarépacsíkokat, könnyű nasinak. Ne feledkezzünk meg a gyümölcsről sem, pár gerezd alma, körte, egy fürt szőlő, banán vagy mandarin plusz energiát adhat a gyereknek.

Biopont egészséges tízórai, organikus, zabital, kölesgolyó

Mit igyon a nebuló? 

Az iskolatej ideje sajnos leáldozott, de mi azért lehetünk gondoskodóak, és figyelhetünk arra, hogy a gyerek a folyadékbevitelt is egészségesen oldja meg. Sok gyerek laktóz- vagy tejfehérje-érzékeny, de ha nincs ilyen problémája csemeténknek, akkor is próbálkozhatunk az egészséges, tejmentes italokkal. Gazdag ásványianyag, vitamin, aminosav és növényi rostanyagtartalma miatt a zabital tökéletes választás, hiszen a zab minden értékével rendelkezik, B1-, B2-, B3-, B6-, és K-vitamin is bőven akad benne. A Biopont kínálatában megtaláljuk 200 ml-es, praktikus, szívószállal ellátott kivitelben finom kakaós és vaníliás változatban is. Így a kakaófüggő gyermekek sem maradnak tartalmas, tápanyagban gazdag ital nélkül, de a kellemes vaníliaízű ital is remek alternatíva.

Biopont egészséges tízórai, organikus, zabital, kölesgolyó

Ízesítés nélküli italként választhatjuk a szintén 200 ml-es kisdobozos rizsitalt, amely nagy mennyiségű fehérjét, B-, E-, és K-vitaminokat valamint ásványi anyagokat és nyomelemeket is tartalmaz. Ha pedig gyermekünk szereti a kávé ízét, akkor nyugodtan tegyünk az uzsonna mellé egy Biopont Rice Coffee-t, amely tisztán növényi eredetű, bio rizsital pörkölt árpával, amely kiváló helyettesítője a kávénak, és mivel koffeinmentes, ezért iskolás gyermekek is nyugodtan fogyaszthatják.
Ezeknek a növényi tejhelyettesítőknek a segítségével persze előzetesen készíthetünk otthon zabkását, vagy rizskását is, ezt pedig kisdobozban szintén magával viheti a gyermek az iskolába.

Ízletes (és abbahagyhatatlan) egészséges ropogtatnivalók

A délutáni nassoláshoz szintén érdemes egészséges rágcsálnivalót bekészíteni, kölesgolyót, kukoricasnacket, gluténmentes ropit.
Még több tipp található a biopont.hu weboldalon.

Biopont egészséges tízórai, organikus, zabital, kölesgolyó

TIPPEK EGÉSZSÉGES ÉS FINOM TÍZÓRAIHOZ
5 (100%) 1 vote

Kapcsolódó bejegyzések